Close

Το νέο Κέντρο Κλιματικών Δοκιμών της Ford [video]

Ο αέρας είναι καυτός όπως στην έρημο, ενώ λίγο μέτρα πιο πέρα είναι τόσο παγωμένος που μπορείς να φτιάξεις χιονάνθρωπο. Στη διπλανή αίθουσα πνέει τυφώνας κατηγορίας 5. Καλωσορίσατε στο “Κλιματικό Εργαστήριο”.

Το νέο, προηγμένο Κέντρο Κλιματικών Δοκιμών της Ford συγκεντρώνει όλους τους καιρούς κάτω από μία στέγη, επιτρέποντας στους μηχανικούς και δοκιμάζουν προσεχή μοντέλα – από ένα μικρό Ford KA+ μέχρι ένα Ford Transit 2Τ στις πιο απαιτητικές συνθήκες και να προσομοιώνουν όποιο καιρό θέλουν, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.

Υψόμετρα μεγαλύτερα και από του Mont Blanc, της ψηλότερης κορυφής των Άλπεων, ταχύτητες οχήματος και ανέμου έως 250 km/h, χιόνι, εκτυφλωτική λιακάδα και βροχή είναι από τις συνθήκες που επιτυγχάνονται με το πάτημα ενός μπουτόν στο πιο προηγμένο κέντρο κλιματικών δοκιμών για αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Σε μία περιοχή που έχει το μέγεθος ενός γηπέδου ποδοσφαίρου, οι μηχανικοί μπορούν να δοκιμάζουν τα οχήματα σε απαιτητικές διαδρομές σε όλο τον κόσμο, από τον καύσωνα της ερήμου στη Σαχάρα, μέχρι το αρκτικό κρύο της Σιβηρίας και την αποπνικτική υγρασία της Κόστα Ρίκα.

Στο πλαίσιο μιας επένδυσης 70 εκατομμυρίων ευρώ, το κέντρο δοκιμών προσφέρει την πρώτη αεροδυναμική σήραγγα για αυτοκίνητα που μπορεί να προσομοιώσει υψόμετρο 5.200 m, ίδιο με του North Base Camp του Έβερεστ και το πρώτο, που μπορεί να προσομοιώνει μία τέτοια γκάμα συνθηκών κάτω από μία στέγη. Η εγκατάσταση μπορεί επίσης να ψύξει δύο αίθουσες μέχρι τους – 40o C και να τις θερμάνει μέχρι τους 55o C, αλλά και να δημιουργήσει 95% υγρασία. Οι ακραίες θερμοκρασίες κάνουν την εγκατάσταση της Ford στο John Andrews Product Development Centre στην Κολωνία (Γερμανία), το θερμότερο, ψυχρότερο και πιο υγρό μέρος στην Ευρώπη που φιλοξενεί και το μεγαλύτερο υψόμετρο στη Δυτική Ευρώπη.

Στο νέο Κλιματικό Εργαστήριο της Ford

Με το κέντρο σε πλήρη λειτουργικότητα, οι μηχανικοί μπορούν να δουλέψουν σε δέκα διαφορετικά οχήματα ταυτόχρονα. Οι δοκιμές καλύπτουν θέματα άνεσης, ασφάλειας και αντοχής αλλά και ηλεκτρική απόδοση, φρενάρισμα, κλιματισμό (A/C), ρυμούλκηση τρέιλερ, θέρμανση καμπίνας και συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Οι μηχανικοί αναλύουν τις επιπτώσεις των ανέμων που πνέουν με υψηλή ταχύτητα στα εξωτερικά εξαρτήματα, ελέγχουν την αντοχή στη βροχή και το χιόνι και βλέπουν πόσο γρήγορα ξεπαγώνει ένα παρμπρίζ σε διαφορετικές θερμοκρασίες.

Όλα τα οχήματα Ford θα δοκιμάζονται στην εγκατάσταση που διαθέτει τρεις κλιματικές αεροδυναμικές σήραγγες, συμπεριλαμβανομένου ενός εργαστηρίου μεγάλου υψόμετρου και τεσσάρων θαλάμων δοκιμών ελεγχόμενης θερμοκρασίας, ένας από τους οποίους θα επιτρέπει και δοκιμή υγρασίας.

Στο νέο Κλιματικό Εργαστήριο της Ford

• Η Αεροδυναμική Σήραγγα 1 προορίζεται για δοκιμές σε ακραία θερμές και ψυχρές συνθήκες. Οι 28 προβολείς με λαμπτήρες 4.000‑watt βοηθούν στην προσομοίωση ισχυρής ηλιακής ακτινοβολίας, κάτι που επιτρέπει στους μηχανικούς να ελέγξουν πόσο γρήγορα μπορεί να ψυχθεί η καμπίνα. Σε αυτή η αεροδυναμική σήραγγα μπορεί επίσης να γίνει αξιολόγηση του θορύβου της καμπίνας από τα συστήματα των οχημάτων σε διαφορετικές ταχύτητες, θερμοκρασίες και επίπεδα υγρασίας, για τον έλεγχο του θορύβου από τα συστήματα θέρμανσης και κλιματισμού
• Η Αεροδυναμική Σήραγγα 2 προορίζεται επίσης δοκιμές σε ακραίες υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες. Οι μηχανικοί μπορούν να δημιουργούν συνθήκες χιονιού και βροχής ώστε να ελέγχουν πώς αυτό επηρεάζει την ορατότητα, τις εκκινήσεις του κινητήρα και πόσος χρόνος χρειάζεται για τη θέρμανση της καμπίνας
• Η Αεροδυναμική Σήραγγα 3 είναι το εργαστήριο υψομέτρου, όπου οι μηχανικοί μπορούν να δοκιμάζουν οχήματα σε ταχύτητες έως 120 km/h μέχρι τα 5.200 m. Οι κρύες εκκινήσεις και τα τεστ αντοχής σε μεγάλο υψόμετρο εξασφαλίζουν την αρτιότητα και αντοχή των σωληνώσεων των υγρών όταν το όχημα λειτουργεί υπό υψηλότερη πίεση. Πάνω από τα μισά οχήματα Ford σε όλο τον κόσμο πωλούνται σε περιοχές όπου κινούνται σε υψόμετρο πάνω από τα 1.000m

Στο νέο Κλιματικό Εργαστήριο της Ford

Συνολικά, η εγκατάσταση απαιτεί ηλεκτρισμό 11 megawatts, αρκετό για την τροφοδοσία μιας μικρής πόλης 2.400 κατοίκων, που προέρχεται από πλήρως ανανεώσιμη, φιλική προς το περιβάλλον πηγή. Ο ηλεκτρισμός που παρέχει η RheinEnergie προέρχεται από πιστοποιημένες βιώσιμες πηγές στη Σκανδιναβία και καλύπτει όλες τις απαιτήσεις ηλεκτρικής ενέργειας των εγκαταστάσεων της Ford στην πόλη.

Το επαναστατικό κέντρο δοκιμών έρχεται να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις δοκιμών που περιλαμβάνουν την πίστα Lommel Proving Ground, της Ford στο Βέλγιο, όπου τα αυτοκίνητα δοκιμάζονται για τη συμπεριφορά τους περνώντας από λακκούβες, σε συνθήκες πλευρικών ανέμων και σε ‘μπάνιο’ αλμυρού νερού και λάσπης.

Ο Αλέξανδρος Παππάς συνεργάζεται με το Autonomous από την αρχή της δημιουργίας του site. Καθημερινά αναζητά και καταγράφει τα πιο σημαντικά τα νέα τεχνολογίας για το αυτοκίνητο από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top