Στην Αυστραλία φορολογούν τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Close

Στην Αυστραλία φορολογούν τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Φόρο στη χρήση ηλεκτρικών και PHEV οχημάτων επιβάλλουν πολιτείες στην Αυστραλία. Την αρχή έκανε η Νότια Αυστραλία και προ ημερών ανακοίνωσε την υιοθέτηση του μέτρου και η κυβέρνηση της Βικτώριας.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της πολιτείας, Daniel Andrews από τον Ιούλιο του 2021 οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα κληθούν να πληρώνουν φόρο χρήσης ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν ετησίως.

Σύμφωνα με τους νέους νόμους, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα χρεώνονται με 2,5 σεντς ανά χιλιόμετρο, ενώ για τα plug-in υβριδικά ο φόρος θα είναι 2,0 σεντς το χιλιόμετρο.

Σύμφωνα με την στατιστική αρχή της Αυστραλίας, Census, ένα όχημα καλύπτει κατά μέσο όρο περί τα 15.000 χιλιόμετρα ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι ένας ιδιοκτήτης αμιγώς ηλεκτρικού θα επιβαρυνθεί με 375 δολάρια (Αυστραλίας), ενώ ο ιδιοκτήτης ενός plug-in υβριδικού θα κληθεί να καταβάλει ένα ποσό της τάξης των 300 δολαρίων.

Σύμφωνα πάντως με τον υπουργό οικονομικών της πολιτείας, Tim Pallas, οι φόροι που θα κληθούν να πληρώσουν οι κάτοχοι ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι σαφώς λιγότεροι από τους αντίστοιχους που καταβάλουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων με θερμικούς κινητήρες (βενζίνης ή πετρελαίου).

«Ακόμη και μετά την εισαγωγή αυτής της χρέωσης για τη χρήση του οδικού μας δικτύου, οι άνθρωποι που οδηγούν ηλεκτρικά οχήματα θα πληρώσουν 40% έως 45% λιγότερα απ’ ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Αυτός ο νέος φόρος έρχεται ως μέτρο που θα αντισταθμίσει τις απώλειες εσόδων από τις πωλήσεις οχημάτων ντίζελ και βενζίνης. Η κυβέρνηση της Βικτώριας ευελπιστεί ότι από τον συγκεκριμένο φόρο θα εξασφαλίσει 30 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που προορίζεται για τη συντήρηση του οδικού δικτύου.

«Ντροπιαστικό νόμος»

Όπως ήταν αναμενόμενο η επιβολή του συγκεκριμένου φόρου για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα προκαλεί αντιδράσεις. Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του επικεφαλής του Συμβουλίου Ηλεκτρικών Οχημάτων, Behyad Jafari ο οποίος χαρακτήρισε τον νέο φόρο «ντροπιαστικό».

«Κανένα άλλο έθνος στη γη δεν θεωρεί λογικό να εφαρμόσει νέο ειδικό φόρο στα ηλεκτρικά οχήματα. Δεν έχει κανένα νόημα να συνεχίσουμε να καίμε ξένο πετρέλαιο που ρυπαίνει τον αέρα. Γιατί να επιβραδύνουμε τη μετάβαση σε έναν πιο καθαρό αέρα επιβάλλοντας έναν τέτοιο αχρείαστο φόρο;», είπε.

«Τα έσοδα από τον φόρο ειδικής κατανάλωσης δεν είναι εγγυημένα για τους δρόμους και θα μειωθούν σε βάθος χρόνου. Καθώς όμως απομακρυνόμαστε από το πετρέλαιο και τη βενζίνη, ασθένειες που σχετίζονται με την ατμοσφαιρική ρύπανση όπως και άλλα κόστη που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή επίσης θα μειωθούν. Για ποιο λόγο λοιπόν να φορολογήσετε μια τεχνολογία που θα έχει θετικό αντίκτυπο στην οικονομία; Τώρα είναι η ώρα να ενθαρρύνετε την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και όχι να την κρατήσετε πίσω επιβάλλοντας νέο φόρο», πρόσθεσε.

Η ηλεκτροκίνηση στην Αυστραλία

Η Αυστραλία δεν συγκαταλέγεται στις κορυφαίες αγορές για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Σύμφωνα με στοιχεία του EV-Sales, από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Αύγουστο ταξινομήθηκαν συνολικά 3.824 καινούργια ηλεκτροκίνητα οχήματα με το Tesla Model 3 να είναι το δημοφιλέστερο μοντέλο (1.700) ακολουθούμενο από το Mitsubishi Outlander PHEV (405) και το Hyundai Kona EV (310).

Υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του 2020 το μερίδιο αγοράς των ηλεκτροκίνητων θα διαμορφωθεί στο 1%. Το 2019 πουλήθηκαν συνολικά 9.000 ηλεκτροκίνητα, με το μερίδιο αγοράς να είναι στο 0.9%. Δημοφιλέστερο μοντέλο ήταν το Tesla Model 3.

Πηγή 1, 2

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top