Το Urbino 15 LE θα αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο της Solaris και θα είναι διαθέσιμο για αστικές και υπεραστικές μετακινήσεις.
Από το 1999 η Solaris ασχολείται με την παραγωγή οχημάτων μέσων μεταφοράς, δηλαδή λεωφορείων, τρόλεϊ και τραμ. Η έδρα της είναι στην Πολωνία, όμως έχει προμηθεύσει με τα οχήματά της αρκετές εταιρείες, που είναι υπεύθυνες για τις μεταφορές και τις μετακινήσεις σε διάφορες πόλεις του κόσμου, όπως η BVG (Berliner Verkehrsbetriebe) του Βερολίνου και η RTA (Roads & Transport Authority) του Ντουμπάι.
Μάλιστα, μερικά από τα λεωφορεία της Solaris χρησιμοποιούνται και για τις μεταφορές και μετακινήσεις μας στην Αθήνα, καθώς στα τέλη του 2009 η τότε ΕΘΕΛ και νυν ΟΣΥ παρέλαβε 100 Urbino 18 και 220 Alpino 8,6, τα οποία χρησιμοποιούν πετρέλαιο για την κίνησή τους, με μερικά εξ’ αυτών να κινούνται και με φυσικό αέριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή ήταν η μεγαλύτερη παραγγελία στην ιστορία της εταιρείας, από την οποία έβγαλε κέρδος 80 εκατομμύρια ευρώ. Πλέον, φαίνεται πως κάνει το επόμενο βήμα και αυτό ακούει στο όνομα Urbino 15 LE.
Μέχρι τώρα η Solaris πρόσφερε ηλεκτρικές εκδόσεις των υπάρχοντων πετρελαιοκίνητων μοντέλων, ωστόσο ήρθε η ώρα για το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό λεωφορείο, που θα έχει την προαναφερθείσα ονομασία.
Θα πρόκειται για ένα τριαξονικό λεωφορείο με μήκος 15 μέτρα, το οποίο θα είναι ικανό να προσφέρει τις υπηρεσίες του, τόσο για τις αστικές, όσο και για τις υπεραστικές μετακινήσεις. Ο ηλεκτρικός κινητήρας ZF CeTrax θα τοποθετείται στον μεσαίο άξονα και θα έχει απόδοση 300 kW, δηλαδή 402 ίππους, ενώ η μπαταρία του θα έχει χωρητικότητα 470 kWh.
Όμως η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει την αυτονομία της, αλλά εκτιμάται πως θα φτάνει τα 300 χιλιόμετρα. Όλα αυτά, βέβαια, είναι όσα έχει ανακοινώσει η εταιρεία, με τα αποκαλυπτήρια να γίνονται κάποια στιγμή αργότερα μέσα στη χρονιά.
«Φέτος θα δούμε την κατασκευή μιας εντελώς νέας γενιάς του μοντέλου Solaris Urbino 15 LE, που δημιουργήθηκε έχοντας στο μυαλό μόνο τις μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το λεωφορείο θα είναι πιστοποιημένο και θα προσφέρεται με χαρακτηριστικά για οχήματα κατηγορίας 1, ως αστικό λεωφορείο, και για οχήματα κατηγορίας 2, ως υπεραστικό λεωφορείο», αναφέρει η ανακοίνωση της Solaris.
Τέλος, στην παρούσα φάση δεν είναι γνωστό αν το εν λόγω ηλεκτρικό λεωφορείο θα διατεθεί για τις μετακινήσεις και σε άλλες χώρες, πέραν της Πολωνίας.