Μια νέα εφαρμογή (App) για smartphone ή tablet αναπτύσσει η Skoda η οποία χάρη στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) μπορεί να αναγνωρίζει ενδεχόμενη βλάβη στο αυτοκίνητο καθιστώντας την ακριβή διάγνωση ακόμα πιο εύκολη.
Το Sound Analyzer βρίσκεται ήδη στο στάδιο των δοκιμών, με τους μηχανικούς της εταιρείας να το χρησιμοποιούν πιλοτικά από τον Ιούνιο του 2019.
Πως λειτουργεί το Sound Analyzer
Οι ήχοι που ακούγονται όσο το αυτοκίνητο είναι σε λειτουργία εγγράφονται χρησιμοποιώντας ένα smartphone ή tablet. Στη συνέχεια, ένας αλγόριθμος συγκρίνει την εγγραφή με αποθηκευμένα μοτίβα ήχων και παρέχει μια συγκεκριμένη περιγραφή του αποτελέσματος. Το λογισμικό είναι ήδη σε θέση να αναγνωρίσει δέκα μοτίβα ηχητικής απόδοσης – με ακρίβεια μεγαλύτερη του 90% – στα οποία συμπεριλαμβάνονται το σύστημα διεύθυνσης, ο συμπιεστής του συστήματος κλιματισμού και το αυτόματο κιβώτιο DSG. Η εφαρμογή έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να εμπλουτίζεται και να αναγνωρίζει και άλλα μοτίβα ήχων.
Οι αλγόριθμοι νευρωνικών δικτύων παρέχουν την τεχνική βάση για το Sound Analyzer. Η εφαρμογή μετατρέπει πρώτα το αρχείο ήχου σε φασματογράφημα που απεικονίζει οπτικά τα ακουστικά σήματα. Χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, αυτή η αναπαράσταση συγκρίνεται με τις αποθηκευμένες εγγραφές για τον εντοπισμό αποκλίσεων και στη συνέχεια, με βάση προκαθορισμένα μοτίβα, η εφαρμογή κατηγοριοποιεί την πιθανή ανάγκη για επερχόμενες εργασίες συντήρησης ή επισκευής.
Η αρχική βάση ηχογραφήσεων εμπλουτίζεται συνεχώς, κάτι που είναι καθοριστικής σημασίας για τη «διαδικασία εκμάθησης» του λογισμικού, συμβάλλοντας άμεσα στην ανάπτυξη του προγράμματος. Η σταδιακή εισαγωγή τεχνολογιών για τον προσδιορισμό τυχόν ακουστικών αποκλίσεων από τον κανόνα, θα ανοίξει μια πληθώρα νέων δυνατοτήτων όσον αφορά στην προληπτική συντήρηση που θα βασίζεται σε αισθητήρες στο μέλλον.
«Το Sound Analyzer είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα των νέων δυνατοτήτων που μπορεί να παρέχει η ψηφιοποίηση στη Skoda, ακόμα και στο After Sales. Θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε με συνέπεια τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια ακόμη πιο εξατομικευμένη υπηρεσία, ενισχύοντας έτσι τη θετική εμπειρία τους ακόμα περισσότερο», σημειώνει ο επικεφαλής After Sales της εταιρείας, Stanislav Pekar.