Η Siemens παρέλαβε την πρώτη παραγγελία για την παροχή των υβριδικών τρένων Mireo Plus B, που έχουν 80 χιλιόμετρα αυτονομία.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φαίνεται ότι γίνεται σιγά-σιγά και στα τρένα, που κινούνται για να μεταφέρουν κόσμο σε διάφορες πόλεις σε όλο τον κόσμο. Νωρίτερα μέσα στη χρονιά είχαμε το πρώτο συμβόλαιο για 20 ηλεκτρικά τρένα της Alstom, ενώ αυτή τη φορά ήταν σειρά της Siemens να λάβει την πρώτη παραγγελία για τα υβριδικά Mireo Plus B.
Αυτή αφορά 20 συρμούς, οι οποίοι έχουν από δύο βαγόνια και 120 θέσεις για επιβάτες και θα διατεθούν στη Βάδη-Βυρτεμβέργη, που αποτελεί το ομοσπονδιακό κρατίδιο της Γερμανίας, με πρωτεύουσα τη Στουτγκάρδη.
Όπως ανακοίνωσε η Siemens, η διάθεση των 20 υβριδικών τρένων, τα οποία έχουν αυτονομία μέχρι 80 χιλιόμετρα με τη χρήση της μπαταρίας σε τμήματα που δεν περιέχουν ηλεκτρισμό και καλύπτουν το υπόλοιπο της διαδρομής σε ηλεκτρικά τμήματα, όπου θα φορτίζουν και την μπαταρία, θα γίνει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023.
Επίσης, το συμβόλαιο λέει ότι η χρηματοδότηση ύψους 77 εκατομμυρίων ευρώ θα γίνεται από την τράπεζα KfW IPEΧ για 28 χρόνια, ενώ η Siemens θα αναλάβει τη συντήρηση για κάτι λιγότερο από 30 χρόνια. «Η Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) παρήγγειλε 20 Mireo Plus B τρένα από τη Siemens Mobility.
Οι ηλεκτρικές αμαξοστοιχίες με δύο βαγόνια και 120 θέσεις μπορούν να λειτουργήσουν σε σιδηροδρομικές διαδρομές με ή χωρίς τη γενική ισχύ τους χάρη στην υβριδική οδήγηση με μπαταρία. Είναι προγραμματισμένες να λειτουργήσουν στο Δίκτυο 8 του περιφερειακού συστήματος του Ορτενάου.
Το συμβόλαιο συμπεριλαμβάνει και τη συντήρηση των τρένων από τη Siemens Mobility για κάτι λιγότερο από 30 χρόνια. Η διανομή των τρένων είναι προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023. Τα τρένα θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της Siemens Mobility στο Κρέφελντ της Γερμανίας.
Η Τράπεζα KfW IPEX θα χρηματοδοτήσει τα τρένα για τη Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg (NVBW). Η χρηματοδότηση των 77 εκατομμυρίων ευρώ θα έχει ισχύ για 28 χρόνια.
Το Mireo Plus B έχει αυτονομία για περίπου 80 χιλιόμετρα με λειτουργία της μπαταρίας σε πραγματικές συνθήκες. Οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν μέσω της γενικής γραμμής, όταν βρίσκονται σε ηλεκτρικά τμήματα και μέσω της ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα των τρένων.
Το σύστημα μπαταριών είναι τοποθετημένο κάτω από το πάτωμα και σε δύο κιβώτια. Στο σύστημα χρησιμοποιούνται μπαταρίες λιθίου με μεγάλη διάρκεια ζωής», ανέφερε η ανακοίνωση της Siemens. Τέλος, να σημειωθεί ότι η εν λόγω παραγγελία έχει και τη στήριξη του Υπουργού Μεταφορών της Βάδης-Βυρτεμβέργης, Βίνφριντ Χέρμαν.
«Αυτό σηματοδοτεί την πρώτη φορά που τα τρένα με μπαταρία θα χρησιμοποιηθούν στην πολιτεία. Με αυτή την καινοτόμα τεχνολογία, θα είναι πιθανή η ηλεκτροποίηση των σιδηροδρομικών διαδρομών», ήταν τα λόγια του.