Τα ημιαυτόνομα οχήματα θα αυξήσουν τα τροχαία ατυχήματα;

Σήμερα τα αυτόνομα οχήματα ουσιαστικά προσφέρουν ημιαυτόνομες λειτουργίες οδήγης και εφόσον δεν είναι σε θέση να λάβουν ασφαλείς αποφάσεις, ενημερώνουν τον οδηγό να αναλάβει εκείνος τον έλεγχο. Αν όμως ο οδηγός είναι απασχολημένος και το όχημα δυσλειτουργήσει ή αν ο οδηγός έχει μεγάλη εμπιστοσύνη στο σύστημα και αψηφήσει τις προειδοποιήεις, τότε τα πράγματα μπορεί να πάνε στραβά.

MyFord mobile app

Τον περασμένο Ιούλιο οδηγός Tesla έχασε την ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα. Το όχημα λειτουργούσε σε autopilot και απέτυχε να αναγνωρίσει ένα φορτηγό με ρυμουλκό το οποίο διέσχιζε κάθετα τον δρόμο. Ακόμα περισσότερα ατυχήματα ευτυχώς χωρίς θύματα έχουν καταγραφεί με Tesla.

Ο Brandon Schoettle, από το Ερευνητικό Ινστιτούτο Μεταφορών του Πανεπιστημίου του Michigan προειδοποιεί ότι το ποσοστό των θανάτων με τα ημι-αυτόνομα οχήματα θα αυξηθεί εφόσον τα συστήματά τους δεν βελτιωθούν.

Tesla Autopilot Software: Θα αναβαθμιστεί στην έκδοση 8.0

autonomous car telematics

Ο οδηγός θα πρέπει να είναι πλήρως αφοσιωμένος στον δρόμο και να να αναλάβει άμεσα τον έλεγχο του οχήματος αν κάτι πάει στραβά. Φαίνεται όμως ότι αρκετές φορές δεν είναι γιατι επαφίεται στις ικανότητες της ημιαυτόνομης οδήγησης και αυτή δεν τα καταφέρνει πάντα καλά.

Γερμανία: Απαραίτητο το μαύρο κουτί στα αυτόνομα οχήματα

Ο ίδιος ερευνητής υποστηρίζει ότι για να μειωθούν τα ατυχήματα και οι θάνατοι στον δρόμο θα πρέπει να απουσιάζει εντελώς ο άνθρωπος από τον έλεγχο του οχήματος και να περιμένουμε μακροπρόθεσμα να παρουσιαστούν τα πλήρως αυτόνομα οχήματα. Βγάλτε τον οδηγό εντελώς έξω από το σύστημα αναφέρει χαρακτηριστικά.

Πηγή