Categories: Self-Driving

Τα αυτόνομα φορτηγά θα κινούνται στοιχισμένα για εξοικονόμηση ενέργειας (Έρευνα)

Στους αγώνες ταχύτητας, το να οδηγείς σε κοντινή απόσταση πίσω από ένα αγωνιστικό σε βοηθάει να έχεις καλύτερη αεροδυναμική, αφού το προπορευόμενο όχημα αντιμετωπίζει την μεγαλύτερη τριβή με τον αέρα. Στους αυτοκινητόδρομους όμως, δεν γίνεται να το κάνεις αυτό, αφού είναι αρκετά επικίνδυνο να οδηγείς πολύ κοντά στο προπορευόμενο όχημα.

Ωστόσο, τα αυτόνομα συστήματα οδήγησης είναι πιο ικανά στο να κρατάνε αποστάσεις και έχουν μικρότερο χρόνο αντίδρασης, οπότε στο μέλλον θα χρησιμοποιήσουμε αυτά τα χαρακτηριστικά τους για να βρούμε πιο αποδοτικούς τρόπους μεταφορών.

Πάνω σε αυτή την ιδέα εργάστηκε μια ομάδα ερευνητών από το MIT, η οποία ανακάλυψε ότι απλοί σχηματισμοί στοίχισης και η τήρηση μικρών αποστάσεων μεταξύ των οχημάτων θα έφερνε μεγάλες αλλαγές στην βιομηχανία των μεταφορών, αφού αυτός ο τρόπος οδήγησης είναι ο πιο οικονομικά και ενεργειακά αποδοτικός.

Uber-Otto: Αυτόνομο φορτηγό παρέδωσε 50.000 μπύρες με επιτυχία (Βίντεο)

Ο καθηγητής Sertac Karaman, ένας από τους συγγραφείς της ερευνητικής εργασίας, αναφέρει, “Ήμασταν σε θέση να αποδείξουμε ότι με μικρές απώλειες στις καθυστερήσεις, υπάρχει μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας, ως εκ τούτου μείωση στα κόστη του καύσιμου και τις εκπομπές”.

Μαζί με τους μεταπτυχιακούς φοιτητές Aviv Adler και David Miculescu, ο Karaman δημιούργησε ένα μαθηματικό μοντέλο για να δοκιμάσει πως οι διάφοροι τρόποι προγραμματισμού των δρομολογίων μπορούν να επηρεάσουν την κατανάλωση των καυσίμων και το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων.

Ανέλυσαν διαφορετικά σενάρια, τόσο απλά όσο και σύνθετα, τα οποία περιλάμβαναν φορτηγά να φεύγουν σε τακτά χρονικά διαστήματα ή μεγαλύτερα, δημιουργώντας έτσι “διμοιρίες” διάφορων μεγεθών”. Η ανάλυση έδειξε ότι υπάρχουν πολύ απλές στρατηγικές με τις οποίες έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα”, αναφέρει ο Karaman.

Στο μέλλον, η πιο αποτελεσματική μέθοδος δεν θα είναι ασφαλής ή πρακτική για ανθρώπους οδηγούς, αφού τα αυτόνομα φορτηγά θα είναι πιο ικανά στο να τηρούν αποστάσεις και να φρενάρουν όταν πρέπει. Για αυτό τον λόγο ο Karaman πιστεύει ότι τα συστήματα αυτόνομης τεχνολογίας είναι τα καταλληλότερα για τέτοια ταξίδια. Όπως και να έχει, θα πρέπει να περιμένουμε μερικά χρόνια ακόμη για να δούμε μια τέτοια τεχνολογία να εφαρμόζεται.

Πηγή

Λάμπρος Κοσμόπουλος

Πρόσφατα άρθρα

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Tesla: Αλλάζει τα σχέδιά της για την κατασκευή φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Tesla ανακοίνωσε ότι αλλάζει το σχέδιό της να εισαγάγει φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα…

24/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.