Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θεωρητικά είναι καλύτεροι οδηγοί από τους ανθρώπους γιατί έχουν προβλεπόμενη συμπεριφορά, δεν αποσπάται η προσοχή τους και έτσι θα έχουμε λιγότερα ατυχήματα και μειωμένη κίνηση.
Ωστόσο, για το τελευταίο, κάποιοι ειδήμονες φαίνεται να διαφωνούν. Σύμφωνα με τον Lew Fulton, Συνδιευθυντή του Ιδρύματος Μελετών Μεταφορών του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Ντέιβις (UC Davis’ Institute of Transportation Studies), τα αυτόνομα οχήματα δεν θα μειώσουν την κίνηση, εκτός αν τεθεί σε εφαρμογή μια νομοθεσία που θα ορίζει την κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς οδηγούς.
Όπως δήλωσε ο ίδιος στο Business Insider, η δυνατότητα να στέλνουν τα αυτόνομα οχήματα για “δουλειές” ενώ οι ίδιοι οι κάτοχοι των οχημάτων δεν τα συνοδεύουν, μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα. Κατά αυτόν, η επίδραση των οχημάτων στην κυκλοφορία θα είναι είτε μηδαμινή, είτε αρνητική.
Οι ανησυχίες του Fulton έγκεινται στο γεγονός ότι οι κάτοχοι των αυτόνομων οχημάτων μπορεί στο μέλλον να μην τα χρησιμοποιούν όπως τα σημερινά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν περισσότερα οχήματα στους δρόμους κι επομένως μεγαλύτερη κυκλοφορία. Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να στείλει το αυτόνομο όχημά του να παραλάβει ψώνια για το σούπερ μάρκετ κι αυτός να πάρει ένα αυτόνομο Uber για να πάει να κάνει άλλες δουλειες. Επομένως θα αυξάνεται η κυκλοφορία για χάρη της βολικότητας.
Στον αντίποδα όμως, μια πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου του Ιλινόις καταδεικνύει ότι ακόμη και λίγα αυτόνομα οχήματα θα μπορούσαν να βελτιώσουν την κίνηση στους δρόμους, καθώς θα μειωνόταν η ασυνέπεια και το άσκοπο σταμάτημα-ξεκίνημα.