Categories: Self-Driving

Aυτόνομα οχήματα: Μήπως η κερδοφορία δεν δικαιολογεί τις επενδύσεις;

Ανησυχίες επικρατούν στις αυτοκινητοβιομηχανίες για το αν τα αυτόνομα οχήματα θα έχουν την αναμενόμενη κερδοφορία για να δικαιολογήσουν τις υψηλές επενδύσεις.

Τα αυτόνομα οχήματα και η εξέλιξη τους βρίσκονται σε ένα στάδιο μεγάλων επενδύσεων, προσδοκιών και παρουσίασης πολλλών μελλοντικών μοντέλων, με εταιρείες όπως οι BMW και Daimler να συνάπτουν συμφωνίες με προμηθευτές και να αναζητούν περισσότερους μηχανικούς για να εξελίξουν τα αυτόνομα οχήματα που έχουν στα σχέδια τους.

Όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα και ανησυχία των κατασκευαστριών αυτοκινήτων είναι ότι τελικά τα αυτόνομα οχήματα μπορεί να μην έχουν την αναμενόμενη κερδοφορία για να δικαιολογήσουν τα μεγάλα ποσά επενδύσεων. Το γεγονός αυτό έχει ήδη οδηγήσει σε μία αλλαγή στρατηγικής των κατασκευαστών αυτοκινήτων από το να επιθυμούν την αποκλειστική ιδιοκτησία των μελλοντικών συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, στη διασπορά του επενδυτικού κινδύνου.

Μέλος των Γερμανικών κατασκευαστριών φέρεται να δήλωσε ότι «παρόλο που είναι μία σημαντική αγορά ίσως να μην αξίζει τα ποσά που επενδύονται τώρα σε αυτή». Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Frost & Sullivan πολλές εταιρίες όπως η Google και η Uber επενδύουν στην αγορά των αυτόνομων οχημάτων, η οποία αναμένεται να αντιστοιχεί στο 10% με 15% των οχημάτων στην Ευρώπη εως το 2030, οπότε σίγουρα θα υπάρχουν και χαμένοι.

Άλλωστε η BMW πρώτη πέρυσι τον Ιούλιο εγκατέλειψε την δική της προσπάθεια για αυτόνομα οχήματα και ξεκίνησε συνεργασία με τις Intel και Mobileye για πλατφόρμα αυτόνομων οχημάτων μέχρι το 2021.

Φαίνεται ότι οι συνεργασίες κερδίζουν έδαφος προς το παρόν με την Mercedes να συνεργάζεται με την Bosch, και την Honda να δηλώνει ανοιχτή σε συμμαχίες σε ότι αφορά στα αυτόνομα οχήματα.

Ο Klaus Froehlich, μέλος του συμβουλίου της BMW για την ανάπτυξη δήλωσε ότι πιθανόν η εταιρεία να χάσει χρήματα με τα πρώτα της αυτόνομα οχήματα, κάτι που έγινε και με τα ηλεκτρικά, αλλά η εξέλιξη της τεχνολογίας παραμένει προτεραιότητά της.

Οι νομοθέτες προωθούν ήδη την δημιουργία προτύπων για τη νέα τεχνολογία των αυτόνομων οχημάτων, κάτι που ίσως δυσκολέψει πολύ το εγχείρημα δημιουργίας ενός προϊόντος το οποίο θα ξεχωρίσει. Επομένως στο άμεσο μέλλον αναμένεται να δούμε συμμαχίες, συνεργασίες και συγχωνεύσεις μεταξύ των κατασκευαστών στον τομέα της εξέλιξης των αυτόνομων οχημάτων.

Πάντως, ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον γεγονός είναι ότι οι ανταγωνίστριες εταιρίες BMW, Mercedes και Audi ήδη συνεργάζονται για να αγοράσουν την εταιρεία παροχής χαρτών HERE, στο πλαίσια απεξάρτησης τους από την Google.

Πηγή

Σταύρος Γεωργιάδης

Πρόσφατα άρθρα

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.