Self-Driving

Προβληματισμοί σχετικά με την αυτόνομη οδήγηση και τις επιδράσεις της

Καθώς πολλές μελέτες θεωρούν ότι μέχρι το 2035 τα αυτόνομα οχήματα μπορεί να αποτελούν το 25% των αυτοκινήτων που βρίσκονται στους δρόμους μερικές ανησυχίες και προβληματισμοί ήδη υπάρχουν και άλλοι αναμένονται να προστεθούν αργότερα.

Διαβάζοντας ότι η Intel και η Google συνεργάζονται από το 2009 για να εξελίξουν την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης, αναρωτιέται κανείς πως τόσα χρόνια πριν οι τεχνολογικοί αυτοί κολοσσοί μπόρεσαν να προβλέψουν το μέλλον της αυτοκίνησης. Άρα απορία νούμερο 1, οι άνθρωποι φτιάχνουμε το μέλλον ή στην τεχνολογική επανάσταση που ζούμε η τεχνολογία από μόνη της καταργεί τάσεις δεκαετιών, όπως το να είναι ο άνθρωπος κυρίαρχος της πορείας και της μετάβασης με τα αυτοκίνητα και όχι αλγόριθμοι ή τεχνολογικά συστήματα; Κάτι σαν το terminator όπου μηχανές γίνονται οι απόλυτοι κυρίαρχοι στο σύμπαν και ο άνθρωπος βρίσκεται σε μειονεκτική θέση.

Απορία νούμερο 2. Πόσο έτοιμοι είμαστε να δεχτούμε τα αυτόνομα οχήματα να μας μεταφέρουν με ασφάλεια σε μέρη κάτω από οποιασδήποτε συνθήκες; Και επιπλέον να δεχτούμε να αγοράσουμε οχήματα πλήρως αυτόνομα χωρίς τιμόνι ή πεντάλ ή χειριστήρια ελέγχου, και αν ναι σε τι τιμή;

Απορία νούμερο 3. Τι θα γίνει με τις τεράστιες ποσότητες δεδομένων προσωπικών και όχι μόνο τις οποίες θα χρησιμοποιούν τα αυτόνομα οχήματα σε θέματα ασφαλείας και περιπτώσεις χακαρίσματος ή κυβερνοεπιθέσεων; Ανά πάσα στιγμή θα μπορούν κεντρικά συστήματα ελέγχου να γνωρίζουν σε ποιο σημείο μεταβαίνουμε και ποιοι επιβαίνουν σε κάθε όχημα, οποτε η προσωπική ελευθερία απλώς καταργείται.

Απορία νούμερο 4. Οι λεγόμενοι ηθικοί κανόνες συμπεριφοράς των αυτόνομων οχημάτων θα δώσουν πολύ δουλειά σε νομικά πρόσωπα, αλλά σε πραγματικές συνθήκες πόσο μετρήσιμη είναι η ανθρώπινη ζωή ανάλογα με την ηλικία, χρώμα, φύλο και εθνικότητα;

Τέλος (προς το παρόν) απορία νούμερο 5. Μήπως οι τεχνολογικές εταιρίες ξέμειναν από μεγάλες και καινοτόμες ιδέες και προωθούν την αυτόνομη οδήγηση σαν κάτι το πρωτόγνωρο, που είναι μεν, αλλά που προσπαθούν να το επιβάλουν άτυπα χωρίς να ρωτήσουν εμάς τους καταναλωτές και οδηγούς;

Σε ένα μποτιλιάρισμα στην Κηφισίας η αυτόνομη οδήγηση μοιάζει παράδεισος, σε μία περιήγηση εκδρομή το καλοκαίρι στα νησιά θα αφήσουμε την αυτόνομη οδήγηση να επιλέξει παραλία, μέρος για έξοδο το βράδυ και να δώσουμε ώθηση σε υπερβολικά αρνητικά σημεία για την υγεία μας όπως το υπερβολικό ποτό, αν γνωρίζουμε ότι το αυτόνομο όχημα μας θα μας μεταφέρει νηφάλιους ή μη στο ξενοδοχείο μας ή στο κατάλυμα μας;

Σταύρος Γεωργιάδης

Πρόσφατα άρθρα

Πιθανή συνεργασία Apple – Rivian: Η τεχνογνωσία από το project Titan στα ηλεκτρικά R2 και R3

Μια συνεργασία μεταξύ της Apple και της κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων Rivian θα μπορούσε να είναι…

07/05/2024

Τύπος ξεγέλασε τα ρομποταξί της Waymo με μπλούζα με το σήμα του ΣΤΟΠ (βίντεο)

Οι εταιρείες που αναπτύσσουν αυτόνομα οχήματα συχνά αναφέρονται στα απροσδόκητα σενάρια που συναντώνται κατά την…

06/05/2024

Nissan Townstar Evalia: Άνετο επταθέσιο πλήρως ηλεκτρικό βαν με τεράστιο χώρο φόρτωσης 3750 λίτρων

Tο Nissan Townstar Evalia έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας οικογένειας,…

05/05/2024

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.