Τα αυτόνομα οχήματα εμποδίζουν και αποκαθιστούν την κίνηση αν βρεθούν μαζί με συμβατικά οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία νέας έρευνας.
Ανά καιρούς ακούμε ότι τα αυτόνομα οχήματα θα συμβάλουν καταλυτικά στην μείωση της κίνησης στους δρόμους. Ωστόσο δεν είναι και λίγοι εκείνοι που το αμφισβητούν.
Μια προσπάθεια να καταδείξει ότι τα αυτόνομα οχήματα θα βελτιώσουν την κίνηση πραγματοποιήθηκε από την ερευνητική ομάδα του Benjamin Seibold, Αναπληρωτή Καθηγητή μαθηματικών.
Προηγουμένως η ερευνητική ομάδα είχε μελετήσει μοντέλα κυκλοφορίας και είχε διεξάγει προσομοιώσεις σε υπολογιστές.
Οι προσομοιώσεις είχαν καταδείξει ότι αν σε έναν δρόμο με 20 με 25 συμβατικά οχήματα τοποθετηθεί ένα αυτόνομο, η κυκλοφοριακή κίνηση θα μειωθεί.
Να σημειωθεί ότι ο B. Seibold αναφέρεται στην κυκλοφοριακή εκείνη συμφόρηση όπου οι οδηγοί ξαφνικά πηγαίνουν πολύ αργά ή σταματάνε, δημιουργώντας σταδιακά κίνηση.
Ωστόσο και ο ίδιος ο B. Seibold ήταν επιφυλακτικός, καθώς στη θεωρία τα πράγματα είναι αλλιώς ενώ οι οδηγοί δεν είναι τόσο προβλέψιμοι και για αυτό τον λόγο συμβαίνουν και ατυχήματα.
Έτσι λοιπόν η θεωρία του τέθηκε σε δοκιμή. Σε μια κυκλική διαδρομή που περιλάμβανε 22 αυτοκίνητα τοποθετήθηκε ένα αυτόνομο. Η έρευνα κατέδειξε ότι η κυκλοφορία αποκαταστάθηκε ενώ μειώθηκε και η κατανάλωση καυσίμου μέχρι και 40%.
Οι ερευνητές σκοπεύουν στο επόμενο πείραμα να συμπεριλάβουν περισσότερα οχήματα και περισσότερες δυνατότητες κίνησης όπως για παράδειγμα περισσότερες λωρίδες.
Είναι γεγονός ότι σε μια κυκλική διαδρομή με μία λωρίδα, αν ένα όχημα ξεκινήσει να πηγαίνει με σταθερή ταχύτητα, θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι οδηγοί, ενώ με περισσότερες λωρίδες τα πράγματα θα είναι πιο μπερδεμένα.