Self-Driving

Τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούσαν να γίνουν ο παράδεισος των πεζών

Πρόσφατη έκθεση της Εθνική Ένωσης Υπαλλήλων στις Αστικές Συγκοινωνίες των ΗΠΑ (NACTO) καταδεικνύει ότι τα αυτόνομα ενδέχεται να γίνουν παράδεισος για τους πεζούς.

Σύμφωνα με την έκθεση, περιορίζοντας την ταχύτητα των οχημάτων σε 32 χιλιόμετρα την ώρα, θα δώσει την ευκαιρία στους πεζούς να περνάνε όποτε θεωρήσουν σκόπιμο αντί να ψάχνουν κάποια διάβαση ή κάποιο φανάρι.

Δεδομένου ότι τα αυτόνομα οχήματα έχουν τους πεζούς σαν προτεραιότητα, όταν αναγνωρίσουν έναν πεζό θα σταματάνε, τότε οι πεζοί θα μπορούν άνετα να προβαίνουν σε παραβιάσεις.

Στα αγγλικά η λέξη αυτή αποδίδεται με τον όρο jaywalking και αφορά στους πεζούς που περνάνε τον δρόμο παράνομα χωρίς να υπάρχει κάποια διάβαση ή φανάρι.

Σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης, πλέον το λεγόμενο jaywalking θα γίνει απλά walking. Η Ένωση αναφέρει ότι η υιοθέτηση των αυτόνομων οχημάτων είναι μια ευκαιρία να επαναπροσδιοριστεί η λειτουργία των οδών. Υπό το σχέδιο των αυτόνομων οχημάτων, οι μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι αυτοί που είναι πιο ευάλωτοι στους δρόμους, δηλαδή οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Παρόλα αυτά όμως, πάντα υπάρχει η περίπτωση οι πεζοί να αναγκάζονται να περνούν τον δρόμο μόνο εκεί που πρέπει. Ακόμη και σήμερα σε πολλές χώρες, είναι παράνομο να περνάς τον δρόμο όταν δεν υπάρχει διάβαση ή φανάρι, αλλά ο νόμος σπάνια επιβάλλεται σε κάποιον πεζό.

Δεδομένου όμως ότι οι πεζοί μπορεί να παρακωλύουν την κυκλοφορία, ίσως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να είναι απαραίτητες.

Η Αυτόνομη Συμμαχία για Ασφαλέστερους Δρόμους –η οποία αντιπροσωπεύει εταιρείες όπως οι Ford, Uber, Waymo και Volvo– ανέφερε σε μια δήλωση ότι τα αυτόνομα οχήματα θα πρέπει να μπορούν να ακολουθούν τους κανονισμούς στους δρόμους, όπως είναι για παράδειγμα τα όρια ταχύτητας.

Οι αναλυτές πάντως θεωρούν ότι τα αυτόνομα οχήματα θα αλλάξουν σημαντικά τη ζωή στην πόλη, αλλά υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να δουλευτούν. Για παράδειγμα, οι πόλεις μπορεί να βρεθούν αντιμέτωπες με το δίλημμα αν θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στα οχήματα, στους πεζούς, στα ποδήλατα κλπ.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.