Self-Driving

Αυτόνομα οχήματα: Στον ιδιοκτήτη η ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος;

Το τμήμα Οχημάτων της Καλιφόρνια σκέφτεται να εισάγει νέους κανονισμούς, οι οποίοι θα περιορίζουν την ευθύνη των εταιρειών που κατασκευάζουν αυτόνομα οχήματα σε περίπτωση ατυχήματος και θα την “μεταφέρουν” στον ιδιοκτήτη.

Με δεδομένο ότι ολοένα και περισσότερα οχήματα με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης θα βρίσκονται στους δρόμους, γεννάται το ερώτημα ποιος θα είναι τελικά υπεύθυνος σε περίπτωση ατυχήματος. Μέχρι στιγμής έχουν ακουστεί πολλά, αλλά δεν έχει υπάρξει κάποιος επίσημος κανονισμός, πράγμα που σκοπεύει να αλλάξει αν εν τέλει η Καλιφόρνια ακολουθήσει το σχέδιο που μελετά.

Ο προτεινόμενος κανονισμός φαίνεται ότι βασίζεται στην πρόταση της General Motors ότι οι εταιρείες θα έπρεπε να προστατεύονται από αγωγές, σε περίπτωση που ένα όχημα που δεν ακολουθεί τις συστάσεις συντήρησης, τρακάρει.

Έτσι για παράδειγμα, οι εταιρείες δεν θα έχουν την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, αν τα λάστιχα δεν είναι σωστά φουσκωμένα ή αν δεν έχει γίνει αλλαγή λαδιών στο προτεινόμενο διάστημα.

Η έλλειψη συντήρησης όντως κάνει τα οχήματα λιγότερο ασφαλή, αλλά αξιοσημείωτο είναι ότι στην προσέγγιση αυτή μεταφέρει την ευθύνη για το ατύχημα στον κάτοχο του οχήματος ακόμη κι αν αυτός δεν οδηγεί, καθώς οφείλει να το διατηρεί βάσει των προτεινόμενων προτύπων.

Στην περίτπωση που τα αυτόνομα οχήματα αποτελούν μέρος υπηρεσίας διαμοιρασμού (ride-sharing), τότε η ευθύνη πολύ πιθανό να εμπίπτει στους διαχειριστές των στόλων, εκτός αν οι κατασκευάστριες είναι και διαχειριστές του στόλου.

Φυσικά οι εταιρείες δεν θέλουν να είναι υπεύθυνες κάθε φορά που θα υπάρχει ένα ατύχημα με αυτόνομο όχημα αλλά είναι δύσκολο να βρεθεί και η εναλλακτική. Όπως και να έχει, πριν τη μαζική τους υιοθέτηση θα πρέπει να βρεθεί μια λύση σχετικά με την ευθύνη.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Tesla: Αλλάζει τα σχέδιά της για την κατασκευή φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Tesla ανακοίνωσε ότι αλλάζει το σχέδιό της να εισαγάγει φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα…

24/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.