Self-Driving

Αυτόνομα οχήματα: Ποιος θα φταίει σε περίπτωση ατυχήματος;

Σε μαραθώνιο έχουν μπει οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, προκειμένου να έχουν διαθέσιμα αυτόνομα οχήματα μέχρι το 2020. Στην προσπάθειά τους αυτή, πρέπει να λάβουν υπόψη τους διαφόρους παράγοντες. Ένας από αυτούς είναι και η ασφάλιση και συγκεκριμένα το ποιος θα έχει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος.

Στις μέρες μας, ο καθορισμός της υπαιτιότητα βασίζεται σε διαφόρους παράγοντες, οι οποίοι έχουν να κάνουν με τη λήψη αποφάσεων του οδηγού. Όταν όμως όλα θα είναι αυτοματοποιημένα, τι θα συμβαίνει;

Στην περίπτωση αυτή η ευθύνη θα αποτελεί έναν συνδυασμό του συστήματος, του επιπέδου αυτονομίας και της εμπλοκής του οδηγού. Για παράδειγμα, σε επίπεδα τα οποία θα προσφέρουν πλήρη αυτονομία, λογικά την υπαιτιότητα θα την έχουν οι κατασκευάστριες , οι οποίες θα καταβάλλουν και τις αποζημιώσεις σε περίπτωση που το ατύχημα συνέβη λόγω λάθους του συστήματος.

Ωστόσο, στα αυτοκίνητα με επίπεδα αυτονομίας 2 ή 3, όπου ο χρήστης μπορεί να πάρει τον έλεγχο, ο καθορισμός της ευθύνης θα είναι πιο δύσκολος. Βέβαια, θα περάσουμε σε ένα στάδιο, όπου οι κινήσεις του οδηγού καθώς και του οχήματος θα είναι καταγραμμένες στον εγκέφαλο του οχήματος, παρόμοια με τα αεροπλάνα. Κατά αυτόν τον τρόπο θα είναι πιο εύκολος ο προσδιορισμός.

Για παράδειγμα, δεν θα βασίζεται μόνο σε μαρτυρίες και στην κρίση του οδηγού αλλά θα είναι εμφανές στον εγκέφαλο ποια πράξη πραγματοποιήθηκε και πότε. Όμως, η ανάλυση των δεδομένων και το πώς “σκέφτηκε” το όχημα μπορεί να είναι σχεδόν αδύνατο να κατανοηθούν.

Όσο πιο μεγάλη όμως είναι η δυνατότητα παρέμβασης του οδηγού, τόσο πιο δύσκολο θα είναι να καθοριστεί η ευθύνη συν του ότι θα υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα ατυχήματος.  Επιπλέον, φαίνεται ότι για να αντιδράσει και να πάρει τον έλεγχο ο χρήστης, χρειάζονται κατά μέσο όρο 17 δευτερόλεπτα.

Αυτά τα προβλήματα θα εξαλειφθούν με τα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 4, τα οποία θε προσφέρουν πλήρη αυτονομία, όμως οι ειδικοί δεν πιστεύουν ότι θα καθιερωθούν ως τα βασικά οχήματα πριν το 2050.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.