Τα αυτόνομα οχήματα έχουν εξελιχθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια, αφού πλέον από τα στάδια των δοκιμών έχουν περάσει στους δρόμους σε αρκετές χώρες του κόσμου. Παρόλο που ακόμη χρειάζονται ανθρώπινη επίβλεψη στους δημόσιους δρόμους, στο μέλλον όλοι αναμένουν ότι θα είναι πιο ικανά στην οδήγηση από τον άνθρωπο, όσο αφορά την ασφάλεια.
Όλα αυτά έχουν γίνει πραγματικότητα χάρις στα LiDAR, τους αισθητήρες που σκανάρουν το 3D περιβάλλον επιτρέποντας στα αμάξια να «βλέπουν» τον δρόμο. Μέχρι σήμερα όμως, τα LiDAR ήταν ογκώδη και πολύ ακριβά. Αν έχεις δει το αυτόνομο αμάξι της Google, είναι το μεγάλο περιστρεφόμενο αντικείμενο πάνω στον ουρανό του αυτοκινήτου.
Για να έρθουν τα αυτόνομα αμάξια πιο κοντά στον καταναλωτή, εκτός από την ασφάλεια πρέπει να διασφαλίσεις ότι το κόστος για την αγορά ενός τέτοιου οχήματος δεν είναι υπέρογκο. Ευτυχώς, στο πρόβλημα του κόστους έρχεται να απαντήσει η Quanergy, μια startup εταιρεία από την Καλιφόρνια, η οποία έφτιαξε ένα νέο LiDAR το οποίο έχει το μισό μέγεθος και ταυτόχρονα μειώνει το κόστος αγοράς του δραματικά.
Η Quanergy πρόσφατα ανακοίνωσε την δημιουργία μιας νέας τεχνολογίας στα LiDAR, η οποία θα φέρει τα πάνω κάτω. Αντί να χρησιμοποιεί καθρέπτες οι οποίοι περιστρέφονται για να κατευθύνουν και να αναλύσουν την ακτίνα laser, το LiDAR της Quanergy θα έχει ένα chip, το οποίο περιέχει 1 εκατομμύριο μικρές κεραίες. Το νέο αυτό LiDAR, ονομάζεται S3, και είναι το πρώτο solid-state LiDAR, χωρίς κινούμενα μέρη.
Η Quanergy περιγράφει το S3, σαν μια μικρή point-and-shoot κάμερα, ζυγίζει περίπου 300 γραμμάρια και έχει πολύ μικρή κατανάλωση ενέργειας. Μπορεί να σκανάρει αντικείμενα και περιοχές με μεγαλύτερη ανάλυση από τα συμβατικά LiDAR (200 μέτρα σε σχέση με τα 120 των παραδοσιακών LiDAR) και δεν έχει κινούμενα μέρη, τα οποία είναι επιρρεπή σε βλάβες.
Προσιτά LiDAR: Το κλειδί για την αυτόνομη οδήγηση
Το νέο αυτό LiDAR θα χρησιμοποιηθεί σε πρωτότυπα οχήματα το 2017 και θα ακολουθήσει η κυκλοφορία τους το 2018. Φυσικά, οι σχεδιαστές των νέων αυτών οχημάτων θα έχουν μεγαλύτερη ελευθερία, όσο αφορά τον σχεδιασμό, λόγο του μικρού μεγέθους του αισθητήρα.
Και όπως συμβαίνει συνήθως με όλα τα πράγματα στην τεχνολογία, όλα γίνονται μικρότερα και φθηνότερα. Ο ανταγωνιστής της Quanergy, Velodyne, κοστολογεί τον πιο ακριβό αισθητήρα της στα 7.999 δολάρια. Η Quanergy σχεδιάζει να πουλήσει τον S3 για 250 δολάρια. Ένα αμάξι συνήθως χρειάζεται 3 αισθητήρες LiDAR, οπότε η τιμή θα είναι κάτω από τα 1.000 δολάρια.