Μία ριζική καινοτόμα νομοθετική άποψη παρουσίασε μία έρευνα από την Αυστραλία. Οι οδηγοί υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών θα πρέπει να απαλλάσσονται από τους νόμους για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, εάν χρησιμοποιούν αυτόνομα αυτοκίνητα, σύμφωνα με μια έκθεση της Αυστραλίας.
Η Εθνική Επιτροπή Μεταφορών (NTC) πρότεινε την αλλαγή, συγκρίνοντάς την με κάποιον που εισέρχεται σε ταξί.
Οι ισχύοντες νόμοι θα μπορούσαν να αποτελέσουν «εμπόδιο» στην υιοθέτηση τέτοιων οχημάτων. Πολλές χώρες εξετάζουν το ενδεχόμενο επικαιροποίησης των νόμων του δρόμου για την υποδοχή αυτόνομων οχημάτων.
Το NTC έχει επιφορτιστεί με την εξέταση των νομοθετικών αλλαγών που είναι απαραίτητες καθώς τα αυτόνομα οχήματα γίνονται κοινά στους δρόμους της Αυστραλίας. Τέτοια αυτοκίνητα έχουν δοκιμαστεί ήδη στη χώρα, ενώ αναμένεται η εμπορική ανάπτυξη μέχρι το 2020.
Η έκθεση εξετάζει πολλές πτυχές των νομοθετικών αλλαγών που είναι απαραίτητες για την εξυπηρέτηση αυτών των οχημάτων, αλλά ένα από τα βασικά ζητήματα που εξετάζει είναι να αποφασίσει ποιος θα είναι υπεύθυνος – το άτομο στο όχημα ή το αυτόνομο σύστημα οδήγησης (ADS) που το χειρίζεται.
“Η NTC πιστεύει ότι η εισαγωγή αυτοματοποιημένων οχημάτων θα έχει συνολικά οφέλη για την ασφάλεια του οδικού δικτύου, μειώνοντας τον κίνδυνο ανθρώπινου σφάλματος”, αναφέρει η έκθεση.
“Η δυνατότητα των ανθρώπων να χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένο όχημα για να τους οδηγήσουν στο σπίτι παρά την κατανάλωση οινοπνεύματος έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει τα αποτελέσματα της οδικής ασφάλειας με τη μείωση της επίπτωσης της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος.”
Δεν συνιστά στους οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών να απαλλάσσονται από την απαίτηση εάν είναι σε ημιαυτόνομα οχήματα ή αυτοκίνητα που επιτρέπουν τη μετάβαση σε χειροκίνητη οδήγηση.
Ο Μπεν Γκάρντνερ, συνεργάτης στο δικηγορικό γραφείο Pinsent Masons, δήλωσε ότι για την τεχνολογία έπρεπε να περάσει πολύς καιρός πριν οι αλλαγές αυτές γίνουν απαραίτητες.
“Η τεχνολογία δεν είναι αρκετά έτοιμη για πλήρη αυτόνομα οχήματα και, εφ ‘όσον χρειαζόμαστε έναν άνθρωπο για να αποκτήσουμε τον έλεγχο, αν χρειαστεί, δεν θα ήταν σωστό για μένα να μεθύσει”, είπε.
Μια πρόσφατη έκθεση της Pew Research έδειξε ότι το 87% των ενηλίκων των ΗΠΑ ευνόησε πολιτικές που θα έβλεπαν ένα άτομο στην έδρα του οδηγού που θα μπορούσε να πάρει τον έλεγχο ενός αυτόνομου οχήματος εάν χρειαζόταν. Και το 83% πιστεύει ότι αυτά τα οχήματα πρέπει να ταξιδεύουν σε αποκλειστικές λωρίδες.