Αυτόνομα οχήματα: Το σχέδιο της Ford και ο οδηγός που είχε μεταμφιεστεί σε…κάθισμα

Τον Αύγουστο έγινε viral το αυτόνομο όχημα της Ford, το οποίο εν τέλει είχε οδηγό, ο οποίος είχε μεταμφιεστεί σε κάθισμα. Όλα ξεκίνησαν στο Άρλινγκτον της Βιρτζίνια, όπου ένα ασημί Ford Transit εθεάθη να τριγυρίζει στους δρόμους της πόλης χωρίς οδηγό.

Τα τοπικά μέσα και οι οδηγοί δεν απόρησαν, θεωρώντας ότι πρόκειται για ένα πείραμα της Virginia Tech για την αυτόνομη οδήγηση.

Ωστόσο, μερικές μέρες αργότερα, ο Adam Tuss του NBC πλησίασε το όχημα με τα πόδια και κοίταξε μέσα και ξαφνικά είδε ανθρώπινα χέρια να κρατάνε το τιμόνι. Στην ουσία επρόκειτο για αυτόνομο όχημα αλλά για όχημα που είχε οδηγό, μεταμφιεσμένο σε κάθισμα.

Ford experiment self driving car

Η ιδέα αυτή ανήκε στη Ford και στους ερευνητές του Κέντρου Τεχνολογίας Μεταφοράς, οι οποίοι ήθελαν να ερευνήσουν πως τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να επικοινωνούν την πρόθεσή τους στους πεζούς, στους οδηγούς και στους ποδηλάτες.

Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι μπορούν να συνεννοηθούν με διάφορους τρόπους για παράδειγμα με ένα νεύμα ο πεζός καταλαβαίνει ότι μπορεί να περάσει όπως κι ένας οδηγός κλπ.

Οι Ford και Virginia Tech ήθελαν να δουν πως θα αντιδρούσαν οι άνθρωποι σε σινιάλα από φώτα που θα αντικαθιστούσαν αυτή την επικοινωνία.

Η ομάδα των ερευνητών κατέληξε να συλλέξει καταγραφή πάνω από 150 ωρών και περίπου 2.900 χιλιομέτρων.

Ο John Shutko, ειδικός ανθρώπινων παραγόντων της Ford ανέφερε ότι πολλοί άνθρωποι είναι ανήσυχοι για την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης κι αν το όχημα επικοινωνεί την πρόθεση του, τότε ίσως νιώθουν πιο άνετα και να την αποδεχτούν.

Αυτό που έμαθαν από τα σχεδόν 3.000 χιλιόμετρα που διένυσαν είναι ότι δεν πρέπει να επιταχύνουν ή να επιβραδύνουν απότομα και να ακολουθούν όλους τους κανόνες οδήγησης. Αυτό βέβαια μπορεί κάποιες φορές να είναι εκνευριστικό για τους οδηγούς.

Για παράδειγμα στα φανάρια, όταν το φανάρι έγινε πράσινο, επειδή το όχημα δεν επιτάχυνε γρήγορα, ένας οδηγός άρχισε να φωνάζει μέχρι να συνειδητοποιήσει ότι δεν ήταν κανένας μέσα στο όχημα.

Την ίδια στιγμή, ο Barry Brown, ερευνητής αλληλεπίδρασης ανθρώπων-υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης μελετά καταγραφές από αυτόνομα και ημιαυτόνομα οχήματα των Tesla, Google, Honda και Volvo.

Αυτό που επισημαίνει είναι ότι τα Tesla στον αυτόματο πιλότο μπορεί να κάνουν απότομες αλλαγές λωρίδας που αν γινόταν από ανθρώπους θα θεωρούνταν αγενείς, αλλά είναι και επικίνδυνες.

Ο ίδιος αναφέρει: «Θέλουμε οι άλλοι οδηγοί να είναι προβλεπόμενοι. Καμιά φορά με τα Tesla δεν είναι καθώς μπορεί να αλλάξουν λωρίδες απρόβλεπτα, κάτι που είναι αγενές αλλά και επικίνδυνο.

Για 100 χρόνια οι άνθρωποι στους δρόμους δημιούργησαν κάποιες συμβάσεις και δεδομένα. Έχοντας τα μηχανήματα να εισβάλλουν και να μην καταλαβαίνουν τους κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς θα είναι αρκετά δύσκολο».

Πηγή