Την έκθεση Smart City Expo στη Βαρκελώνη, επέλεξε η SEAT για τα αποκαλυπτήρια του SEAT Leon Cristobal, το οποίο έχει στο επίκεντρό του την ασφάλεια.
Για την ακρίβεια, η SEAT χαρακτηρίζει το Leon Cristobal το ασφαλέστερο αμάξι στην ιστορία της. Η τεχνολογία ασφαλείας του μάλιστα, θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε όλα τα οχήματα της Volkswagen.
Το Leon Cristobal στην ουσία βασίζεται πιο πολύ στο λογισμικό κι αποτελεί τεχνολογία που προστέθηκε σε ένα SEAT Leon hatchback.
Οι μηχανικοί της SEAT έλαβαν υπόψη έρευνα της Ε.Ε., η οποία καταδεικνύει ότι το 30% των ατυχημάτων λαμβάνουν χώρα λόγω υπερβολικής ταχύτητας, το 36% λόγω απόσπασης της προσοχής του οδηγού και το 25% λόγω κατανάλωσης αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών.
Για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, το SEAT Leon Cristobal δεν ξεκινά αν δεν έχουν όλοι οι επιβάτες βάλει τις ζώνες τους και ο οδηγός πραγματοποιήσει ένα αλκοτέστ! Μάλιστα, υπάρχει αισθητήρας που ελέγχει αν ο οδηγός αλλάξει θέση με κάποιον άλλον για να ξεγελάσει το σύστημα.
Αν ο οδηγός δεν περάσει το αλκοτέστ, τότε το όχημα του δίνει τρεις επιλογές, να ξανακάνει το τεστ, να καλέσει ένα ταξί ή να καλέσει τον ιδιοκτήτη του οχήματος (σε περίπτωση που δεν είναι αυτός που θέλει να οδηγήσει το όχημα) για να πάρει την άδειά του να οδηγήσει το όχημα.
Το όχημα έχει ως default το προφίλ «Φύλακας Άγγελος (Guardian Angel), το οποίο χρησιμοποιεί 15 υποβοηθήσεις οδηγού και λειτουργίες ασφαλείας, ανάμεσα στις οποίες διατήρηση στη λωρίδα και αναγνώριση σημάτων.
Ο ιδιοκτήτης του οχήματος μπορεί να χρησιμοποιήσει εφαρμογή παρακολούθησης στο smartphone του και να θέσει τα όρια ταχύτητας ή να περιορίσει την περιοχή οδήγησης. Έτσι, για παράδειγμα, ένας γονιός μπορεί να «ελέγξει» κατά κάποιον τρόπο την ταχύτητα και το μέρος που επιτρέπει στα παιδιά του να κινούνται με το όχημά του.
Στο όχημα επίσης έχει αποθηκευτεί κάμερα για να στέλνει υλικό στον κάτοχο του οχήματος σε περίπτωση ατυχήματος και ευρυγώνια κάμερα, η οποία μεταδίδει εικόνα σε έναν ψηφιακό κεντρικό καθρέφτη.
Το Cristobal επίσης χρησιμοποιεί το σύστημα ανίχνευσης τυφλών σημείων για να ενημερώσει τον οδηγό πριν ανοίξει κάποια πόρτα, προκειμένου να μη χτυπήσει κάποιον ποδηλάτη ή πεζό.
Σύμφωνα με τη SEAT, αν τα μισά από τα οχήματα στον δρόμο περιλάμβαναν τις λειτουργίες του Cristobal, το ποσοστό των ατυχημάτων θα μειωνόταν κατά 40%.