H Scania, μια παραδοσιακή δύναμη στο χώρο των βαρέων οχημάτων και των λεωφορείων, οδηγεί τις εξελίξεις στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης στα μέσα μεταφοράς δηλώνοντας έτοιμη πια να δοκιμάσει σε δημόσιους δρόμους τα οχήματά της.
Τους τελευταίους μήνες, η Σουηδική εταιρεία συνεργάζεται με το Υπουργείο Μεταφορών της Σιγκαπούρης και την αρχή που διαχειρίζεται το λιμάνι της νησιωτικής χώρας (PSA Corporation) με στόχο τη δημιουργία του πρώτου κομβόι αυτόνομων φορτηγών που θα μεταφέρουν εμπορεύματα και κοντέινερ στο λιμάνι.
Πρόσφατα έγινε και η πρώτη δοκιμή σε δημόσιο δρόμο με ένα κομβόι αποτελούμενο από τρία πλήρως αυτόνομα φορτηγά τα οποία κινούνταν με 80 km/h, σε απόσταση 10 μέτρων το ένα από το άλλο. Μέχρι πρότινος οι δοκιμές διεξάγονταν σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα, όπως ορυχεία, λιμάνια, τερματικούς σταθμούς.
“Η εξέλιξη των αυτοματοποιημένων μεταφορών έρχεται πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι θα φανταζόταν κανείς προ διετίας”, σημειώνει ο έμπειρος μηχανικός της Scania στο κομμάτι των αυτόνομων μεταφορών, Tom Nyström.
“Ρυθμίζουμε στην εντέλεια τα συστήματα και αποκτούμε εμπειρία για πιο πολύπλοκα περιβάλλοντα όπως οι δημόσιοι δρόμοι και κυρίως οι πόλεις”, προσθέτει.
“Έρχονται” και τα αυτόνομα λεωφορεία
Ήδη στις εγκαταστάσεις έρευνας και εξέλιξης της Scania στο Södertälje δοκιμάζεται το αυτόνομο λεωφορείο που έχει κατασκευάσει η εταιρεία και προορίζεται να εξυπηρετεί το κοινό στο κλεινόν άστυ.
Μόλις το λεωφορείο ενημερωθεί για το πρόγραμμα δρομολογίων αναχωρεί σε πλήρη αυτόνομη λειτουργία και κάνει τις προγραμματισμένες ενδιάμεσες στάσεις για την επιβίβαση και την αποβίβαση των επιβατών.
“Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη θα είναι οι ευκαιρίες για γρήγορες και σε λογικό χρόνο νυχτερινές μετακινήσεις όταν τα αυτόνομα λεωφορεία μπορούν να κινηθούν άνετα στους δρόμους χωρίς να μπλέξουν σε μποτιλιάρισμα”, σημειώνει ο Tom Nyström.