Close

Σαλόνι Αυτοκινήτου Παρισιού 2022: 5 από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα που παρουσιάστηκαν

Στις 17 Οκτωβρίου άνοιξαν οι πόρτες Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2022. Μετά από μια μεγάλη απουσία, λόγω της πανδημίας, η έκθεση επιστρέφει, αλλά δεν είναι όλα όπως πριν αφού πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες απουσιάζουν.

Αυτό δε σημαίνει ότι δεν είδαμε εντυπωσιακά και ενδιαφέροντα ηλεκτρικά νέα μοντέλα και πρωτότυπα από παλαιότερες και νεότερες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Εδώ συγκεντρώνουμε και παρουσιάζουμε πέντε από αυτά, που μας τράβηξαν ιδιαιτέρως την προσοχή:

Alpine Αlpenglow

alpine alpenglow

H Αlpine της Renault μας κέντρισε το ενδιαφέρον με το νέο concept car που παρουσίασε. Ονομάζεται Alpenglow, με τη γαλλική εταιρεία να λέει ότι «ενσαρκώnει το μέλλον του προϊόντος και της αθλητικής στρατηγικής της».

Απόλυτα φουτουριστικό, σαν να βγήκε από ταινία επιστημονικής φαντασίας τύπου Fifth Element, το όνομά του προέρχεται από το φαινόμενο κατά το οποίο εμφανίζεται μια οριζόντια λωρίδα πορτοκαλί φωτός στα βουνά πριν την ανατολή και μετά τη δύση του ηλίου.

Έχει μήκος πάνω από πέντε μέτρα, πλάτος πάνω από δύο μέτρα και ύψος λιγότερο από ένα μέτρο. Μπροστά, από άκρη σε άκρη, είναι τα ενιαία στενόμακρα κόκκινα φώτα που συμβολίζουν έναν κομήτη που μπαίνει στην ατμόσφαιρα.

Διάφανοι είναι οι τροχοί σε σχήμα χιονονιφάδας, η αεροτομή, τα πεντάλ, λεπτομέρειες στο καπό και τα paddles πίσω από το τιμόνι. Η θέση του οδηγού είναι και η μοναδική που υπάρχει στο όχημα, τοποθετημένη στο κέντρο.

BYD Atto 3

byd atto 3

Το crossover Atto 3 είναι ένα από τα τρία EV που παρουσίασε η κινεζική BYD για το ξεκίνημα του ευρωπαϊκού της εγχειρήματος. Το όχημα υποβλήθηκε στις δοκιμές του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP και κατάφερε να βαθμολογηθεί με πέντε αστέρια.

Είναι βασισμένο στην πλατφόρμα e-platform 3.0 αρχιτεκτονικής 800 Volt και είναι ένα c-crossover με μήκος 4.455 χλστ., πλάτος 1.875 χλστ. και ύψος 1.615 χλστ. Διαθέτει τροχούς 18″ και πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 440 λίτρων. Αν, δε, ρίξουμε τα πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα φτάνει τα 1.338 λίτρα.

Πηγαίνοντας στο ταμπλό, κυριαρχεί η οθόνη 12,8 ιντσών που μπορεί να περιστρέφεται και να φιλοξενεί οριζόντια και κάθετη διάταξη αναλόγως. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει οθόνη 5 ιντσών και μπορεί να εξοπλίζεται με ηχοσύστημα Dirac με 8 ηχεία και με ασύρματη φόρτιση για το smartphone.

O ηλεκτροκινητήρας του παράγει 204 ίππους, ενώ επιτρέπει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,3 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. H μπαταρία του, Blade σιδήρου-λιθίου-φωσφόρου, χωρητικότητας 60,48 kWh υπόσχεται αυτονομία 420 χλμ.

Jeep Avenger

jeep avenger

H αμερικανική μάρκα παρουσίασε στο περίπτερό της το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημά της. Το μικρό SUV προσφέρει αυτονομία 400 χλμ., ενώ παρουσιάστηκε και η τετρακίνητη εκδοχή του.

Το μικρό διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του τα συστήματα SelecTerrain και Hill Descent Control και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας. Εφοδιάζεται με ένα νέας γενιάς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει ένα νέο ηλεκτροκινητήρα και μια νέα μπαταρία.

Το νέας γενιάς σύστημα των 400V είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Αποδίδει 115 kW (156 ίππους) και 260Nm ροπής. Η νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και εξαιρετική αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας.

Με τη μέση απόσταση που καλύπτει σε καθημερινή βάση ένας Ευρωπαίος να είναι 30 χλμ., το Avenger μπορεί να ανακτήσει την απαραίτητη αυτονομία σε μόλις 3 λεπτά μέσω φορτιστή DC 100 kW.

Peugeot 408

peugeot 408

Η Peugeot αποκαλεί το νέο 408 «δυναμικό fastback», έχει δηλαδή ανασηκωμένο σαλόνι και βάση hatchback. To EV φοράει την ίδια πλατφόρμα CMP που χρησιμοποιείται στο 308 και πολλά άλλα προϊόντα Stellantis.

Η Peugeot λέει ότι το 408 έχει μια ρέουσα και αεροδυναμική γραμμή που του δίνει μια χαρακτηριστική σιλουέτα που το ξεχωρίζει από τα κύρια μοντέλα, και η οποία ελπίζει να προσελκύσει αγοραστές που έχουν βαρεθεί τα παραδοσιακά SUV.

Διαθέτει έντονες καμπύλες και επίμηκες πίσω μέρος, ακολουθώντας στυλ coupe, χωρίς ωστόσο να υπολείπεται σε χώρους για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το μήκος τού καινούργιου 408 είναι 4.690 χλστμ., το πλάτος του 1.848 χλστμ., το ύψος του φτάνει τα 1.478 χλστμ. ενώ το μεταξόνιό του είναι 2.787 χλστμ. Το απλό μοντέλο φοράει τον 1.2 PureTech των 131 ίππων.

Η τιμή πώλησής του στη γαλλική αγορά ξεκινά από τα 37.350 ευρώ για την έκδοση με τον 1.2 PureTech, από τα 45.450 ευρώ γι’ αυτή με τον PHEV των 181 ίππων και από τα 48.300 ευρώ για την αντίστοιχη των 224 ίππων.

Renault 4

renault 4

Ένα οικογενειακό hatchback με πολλές σχεδιαστικές αναφορές στο εμβληματικό πρωτότυπο που θα διαθέτει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Με πάνω από 8 εκατομμύρια πωλήσεις σε περισσότερες από 100 χώρες, το Renault 4 έμεινε στην παραγωγή επί 31 χρόνια (1961-1992) και η δημοφιλία του είναι αδιαμφισβήτητη.

Βλέποντας το μακρύ για το μήκος του αυτοκινήτου καπό, τον προφυλακτήρα και τις χαρακτηριστικές γωνίες στο πίσω τμήμα, τα πίσω, τραπεζοειδή πλαϊνά παράθυρα με τις στρογγυλεμένες γωνίες και τα έντονα φτερά πάνω από τους τροχούς, καταλαβαίνουμε πως οι αναφορές στο πρωτότυπο είναι διάχυτες. Οι ρετρό γραμμές παντρεύτηκαν άψογα με το φουτουριστικό στυλ, χωρίς ωστόσο να περιμένουμε να είναι έτσι ακριβώς όταν κυκλοφορήσει στην αγορά.

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες με online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top