Self-Driving

Roborace: Στην πίστα με το αυτόνομο αγωνιστικό DevBot [videos]

Οι διοργανωτές του Roborace έδωσαν στη δημοσιότητα video με in car πλάνα από το αυτόνομο αγωνιστικό DevBot που πραγματοποίησε γύρους επίδειξης σε πίστα στο Βερολίνο.

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζεται η εξέλιξη του αυτόνομου αγωνιστικού που θα χρησιμοποιηθεί στο Πρωτάθλημα Roborace. Οι δοκιμές του Robocar βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, ενώ ήδη έχουν γίνει επιδείξεις του αυτόνομου αγωνιστικού στο περιθώριο αγώνων του Πρωταθλήματος της Formula E.

Η πιο πρόσφατη επίδειξη των δυνατοτήτων του αυτόνομου αγωνιστικού έγινε στο αεροδρόμιο Tempelhof που φιλοξένησε το ePrix του Βερολίνου.

Μόνο που αυτή τη φορά δεν δοκιμάστηκε το Robocar, αλλά το DevBot, το όχημα “μουλάρι” όπως είθισται να αναφέρεται στην αγωνιστική ορολογία, πάνω στο οποίο εξελίσσονται οι τεχνολογίες που θα εφαρμοστούν στο πρωτότυπο αγωνιστικό.

Το DevBot, είναι μια τροποποιημένη Lola B10 που κατασκευάστηκε για αγώνες αντοχής (Le Mans) και το οποίο διαθέτει κόκπιτ που μπορεί να φιλοξενήσει έναν οδηγό. Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά με το Robocar που στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στα state-of-the-art συστήματα που το εξοπλίζουν.

Η επίδειξη στο Βερολίνο πήγε αρκετά καλά αν αναλογιστούμε ότι το DevBot ανέπτυξε ταχύτητες που ακόμα δεν έχουμε δει σε ανάλογες περιπτώσεις με το Robocar.

Το shakedown πραγματοποιήθηκε υπό την παρουσία οδηγού στο κόκπιτ προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι ώστε να διαπιστωθεί αν όλα τα συστήματα λειτουργούν στην εντέλεια. Μετά την ολοκλήρωση του γύρου, ο οδηγός αποχώρησε από το αγωνιστικό για να πάρει τα ηνία το σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) με το οποίο είναι εφοδιασμένο.

Το DevBot πραγματοποίησε αρκετούς γύρους σε πλήρως αυτόνομη λειτουργία, αυξάνοντας σταδιακά την ταχύτητά του. Ξεκίνησε κάνοντας δύο γύρους με 100km/h, ακολούθησαν άλλοι οχτώ γύροι με την ταχύτητα να ανεβαίνει στα 150km/h, ενώ στους τελευταίους γύρους έφτασε τα 200km/h.

Ιθύνοντες και τεχνικοί του Roborace δήλωσαν απόλυτα ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα τονίζοντας ότι η απόκλιση στο χρόνο σε σχέση με αγωνιστικό που οδηγεί άνθρωπος είναι της τάξης του 8%.

Πηγή

Μένιος Κατής

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Πρόσφατα άρθρα

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.