Πως ασφαλίζεται ένα αυτόνομο όχημα εφόσον δεν έχει… οδηγό;

Δεν χωράει αμφιβολία πως η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οχήματα με κενή θέση οδηγού αναμένεται να κάνουν… επέλαση στην καθημερινότητα μας, μέσα στα επόμενα χρόνια. Μαζί με την άνοδο αυτής της επαναστατικής τεχνολογίας όμως, υπάρχουν και μια σειρά από νέα προβλήματα που δημιουργούνται.

Ένα περίτρανο παράδειγμα είναι το πως θα γίνεται η ασφάλιση αυτόνομων οχημάτων. Εφόσον, μελλοντικά, τα μοντέλα θα είναι σε θέση να πλοηγηθούν εντελώς μόνα τους, χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης, δεν θα υπάρχει οδηγός για να του καταλογιστεί σφάλμα. Οπότε, ποιος θα είναι υπεύθυνος; Κατά συνέπεια, πως θα ασφαλίζεται ένα αυτόνομο όχημα; Μια ικανοποιητική απάντηση δίνει ο τεχνικός διευθυντής της AXA Ασφαλιστικής, David Williams. Σύμφωνα με τον ίδιο, η κατάσταση δεν θα διαφοροποιηθεί πολύ και οι κάτοχοι των αυτόνομων μοντέλων θα αγοράζουν ασφάλειες κανονικά.

Ο Williams εξηγεί πως οι κάτοχοι θα πληρώνουν κανονικά την ασφάλεια τους, εφόσον πολλά οχήματα θα έχουν την δυνατότητα εναλλαγής από πλήρως αυτόνομη πλοήγηση, σε ανθρώπινο χειρισμό. Εν ολίγοις, τα «ανθρώπινα» τροχαία δεν θα πάψουν να υπάρχουν, αφού η ίδια η συμβατική οδήγηση δεν θα πάψει να υπάρχει. Αν όμως προκληθεί ατύχημα από λάθος του συστήματος αυτονομίας, οι κάτοχοι θα μπορούν να ζητήσουν κάλυψη των εξόδων (ή τουλάχιστον ενός μέρους τους) από την κατασκευάστρια εταιρεία, εφόσον το λογισμικό και η ανάπτυξη του προέρχεται από εκείνη.

Με λίγα λόγια, στο μέλλον οι ασφάλειες αυτοκινήτων θα είναι ίδιες με τις σημερινές. Ακόμα και αν το αυτόνομο όχημα ευθύνεται για ένα τροχαίο, το φταίξιμο θα πέσει… πάλι στον κάτοχο. Μπορεί να υπάρχει πλάνο από τους κατασκευαστές να καλύπτουν τα έξοδα, όμως οι ασφάλειες αυτές καθαυτές θα παραμείνουν υποχρεωτικές από τον νόμο. Μπορεί η τεχνολογία να βαδίζει μπροστά με τεράστια βήματα, η διατήρηση της δικαιοσύνης και της ασφάλειας όμως συμβαδίζουν μαζί της…

Πηγή