Μέχρι το τέλος της δεκαετίας η Prosche θα αποφασίσει για το αν θα συνεχίσει ή όχι να εφοδιάζει τα μοντέλα της με κινητήρες diesel.
Αυτό αποκάλυψε με δηλώσεις του στο πρακτορείο Reuters ο CEO της εταιρείας, Oliver Blume. Είναι η πρώτη φορά που μια γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δηλώνει δημόσια πως εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να σταματήσει να χρησιμοποιεί κινητήρες πετρελαίου στα μοντέλα της.
Το σκάνδαλο παραποίησης ρύπων που αποκαλύφθηκε στις ΗΠΑ -γνωστό και ως “Dieselgate”- με πρωταγωνιστή το Volkswagen Group έχει προκαλέσει τσουνάμι αντιδράσεων και εξελίξεων στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με τους κατασκευαστές που να κάνουν στροφή σε νέες, πιο “καθαρές” λύσεις για το περιβάλλον.
Συνεργασία Audi – Porsche με φόντο την ηλεκτροκίνηση
Τον περασμένο μήνα μάλιστα Γερμανοί εισαγγελείς ξεκίνησαν έρευνα στο προσωπικό της Porsche για να διαπιστώσουν αν υπήρξε εμπλοκή μελών της εταιρείας στη σχεδίαση του παράνομου λογισμικού της ECU που παραποιούσε τις εκπομπές ρύπων, εκαθώς επίσης και το αν η Cayenne έφερε το συγκεκριμένο λογισμικό.
Η Porsche χρησιμοποιεί diesel κινητήρες στο δημοφιλές SUV Cayenne από το 2009, ενώ υπολογίζεται ότι το 15% των παγκόσμιων πωλήσεων που πραγματοποιεί σε ετήσια βάση είναι οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Μάλιστα, προσπαθεί συνεχώς να εξελίσσει τους κινητήρες diesel ώστε να περιορίσει σημαντικά τις εκπομπές CO2.
Τώρα, όπως φαίνεται, εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να αλλάξει ρότα και να στραφεί σε άλλες εναλλακτικές.
“Φυσικά και ερευνούμε αυτό το θέμα (σ.σ. αν θα σταματήσει η εταιρεία να χρησιμοποιεί diesel). Δεν έχουμε πάρει κάποια απόφαση επ’ αυτού”, είπε ο Oliver Blume στο Reuters σημειώνοντας πως μια τέτοια απόφαση θα ληφθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Επεσήμανε παράλληλα πως μέσα στα επόμενα 10-15 χρόνια η Porsche θα προσφέρει οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά.
Το 2019 στην παραγωγή η Porsche Mission E
Η εταιρεία, σύμφωνα με τον Blume, υπολογίζει ότι το ένα τέταρτο των πωλήσεών της μέχρι το 2015 θα είναι ηλεκτρικά οχήματα, με μια απόκλιση της τάξης 5-10%.
Η παραπάνω δήλωση ωστόσο δεν συνάδει με αυτό που είχε προ καιρού πει ο CEO της Porsche σε περιοδικό, πως στόχος της εταιρείας είναι μέχρι το 2023-2024 τα μισά οχήματα που θα βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής να είναι ηλεκτρικά.
Η Volvo είναι ο πρώτος μεγάλος κατασκευαστής που θα υιοθετήσει την ηλεκτροκίνηση σε όλα της τα μοντέλα που θα βγουν στην παραγωγή από το 2019 και έπειτα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία στις αρχές Ιουλίου.