Η Porsche κάλεσε τους αντιπροσώπους να σταματήσουν να πωλούν ένα από τα ηλεκτρικά μοντέλα της καθώς υπάρχουν φόβοι ότι το αυτοκίνητο θα πιάσει φωτιά.
Η Taycan πρώτης γενιάς – ένα μοντέλο που έχει πληγεί από μια σειρά δυσλειτουργιών ασφαλείας από την κυκλοφορία του πριν από έξι χρόνια – έχει αποσυρθεί από την αγορά.
H Porsche φοβάται ότι «μια παρτίδα» των σπορ αυτοκινήτων υψηλής τεχνολογίας έχει κάποιο ελάττωμα στις μπαταρίες της.
Οι πυρκαγιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν αυξηθεί κατά 77% μεταξύ 2022 και 2024, σύμφωνα με στοιχεία της QBE Insurance, με τις πυροσβεστικές υπηρεσίες να κλήθηκαν σε 232 περιστατικά πέρυσι.
Η Taycan, η οποία ήταν το πρώτο ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής της Porsche, έχει υποστεί δώδεκα ανακλήσεις ασφαλείας τα τελευταία τέσσερα χρόνια, συμπεριλαμβανομένων ελαττωμάτων στα φρένα, την ανάρτηση και τις συγκολλήσεις.
Οι εντολές για διακοπή των πωλήσεων την περασμένη εβδομάδα θεωρείται ότι σχετίζονται με προηγούμενη ανάκληση που εκδόθηκε τον Νοέμβριο από την Υπηρεσία Προτύπων Οδηγών και Οχημάτων (DVSA).
Το πρόβλημα αφορά πιθανό βραχυκύκλωμα εντός της μπαταρίας της Taycan, το οποίο «θα μπορούσε να οδηγήσει σε θερμικά συμβάντα και αργότερα σε πυρκαγιά στο όχημα».
Η Porsche έγραψε στους επίσημους αντιπροσώπους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της, διατάζοντας τους να αποσύρουν αμέσως από την πώληση ορισμένα από τα επηρεαζόμενα μοντέλα Taycan, σύμφωνα με το Car Dealer Magazine.
Ένας εκπρόσωπος της Porsche δήλωσε: «Το βελτιωμένο λογισμικό παρακολούθησης μπαταρίας αναμένεται να είναι διαθέσιμο για τα μοντέλα Taycan πρώτης γενιάς προς τα τέλη Ιουνίου. Με την επικείμενη άφιξή του, έχουμε συμβουλεύσει τους συνεργάτες μας λιανικής να μην πουλήσουν μια μικρή, συγκεκριμένη παρτίδα μοντέλων Taycan πρώτης γενιάς μέχρι να κυκλοφορήσει η ενημέρωση λογισμικού».
Τον Σεπτέμβριο του 2023, αναφέρθηκε ότι μια Taycan αξίας 200.000 λιρών τυλίχτηκε στις φλόγες στη μέση ενός πολυσύχναστου δρόμου στην πόλη Τσονγκκίνγκ, στη νοτιοδυτική Κίνα.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις του προβληματικού μοντέλου μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 49% πέρυσι – μια πτώση που αποδόθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία στην αναβάθμιση του Taycan στο μέσο του κύκλου ζωής του και σε μια πιο αργή από την προγραμματισμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.
Μέχρι να βρεθεί λύση, οι ιδιοκτήτες πρέπει να πηγαίνουν τα αυτοκίνητα σε ένα τοπικό συνεργείο Porsche κάθε 60 ημέρες για τρίωρο έλεγχο. Έχουν ενημερωθεί ότι μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα Taycan τους πριν επισκευαστούν, αλλά τους ζητείται «επειγόντως» να φορτίζουν την μπαταρία μόνο στο 80% το πολύ.
Συνιστάται επίσης να μην φορτίζουν κάτω από στέγαστρο αυτοκινήτου ή δίπλα σε κτίριο. Τέτοιοι περιορισμοί εμποδίζουν σημαντικά τους ιδιοκτήτες να φορτίζουν τα οχήματα στο σπίτι.
Η επιστολή, υπογεγραμμένη από τον υπεύθυνο προϊόντων και τεχνικής συμμόρφωσης της Porsche, αναφέρει ότι ο κατασκευαστής «λυπάται πολύ για τις περιστάσεις».
Τα μοντέλα Taycan συγκαταλέγονται σε μια σειρά από ηλεκτρικά οχήματα υψηλής τεχνολογίας που δυσκολεύονται να διατηρήσουν την αξία τους μετά την κύλισή τους από το προαύλιο χώρο.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.