Η Toyota συνεχίζει την πορεία της προς το λανσάρισμα του πρώτου της ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία στερεάς κατάστασης μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια.
Το χρονοδιάγραμμα επιβεβαιώθηκε αυτή την εβδομάδα από στελέχη της εταιρείας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο.
Η εταιρεία στοχεύει να «επιτύχει την πρώτη πρακτική χρήση μπαταριών στερεάς κατάστασης σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (BEV)», με τη νέα τεχνολογία να υποστηρίζεται από συνεργασία με τη Sumitomo Metal Mining Co. για τη μαζική παραγωγή.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης υπόσχονται τριπλασιασμό της αυτονομίας σε σχέση με τις συμβατικές και μείωση του χρόνου φόρτισης στο μισό, σύμφωνα με την Keiji Kaita, πρόεδρο του Κέντρου Προηγμένης Μηχανικής Ανάπτυξης με Ουδέτερο Αποτύπωμα Άνθρακα της Toyota.
«Το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η υψηλή ισχύς, το συμπαγές μέγεθος και η μεγάλη αυτονομία», τόνισε. Ωστόσο, το ποιο όχημα θα κάνει πρώτα το ντεμπούτο του παραμένει άγνωστο — Lexus ή Toyota; Η εταιρεία αφήνει τη φαντασία των οδηγών να παίξει.
Η Toyota επισημαίνει ότι οι μπαταρίες αυτές θα μειώσουν τις εκπομπές CO₂ κατά τη διαδικασία παραγωγής τους και θα προσφέρουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, ενώ παράλληλα μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τα υλικά.
Ο τεχνικός διευθυντής Hiroki Nakajima αναφέρει ότι, τεχνικά, οι μπαταρίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην υπάρχουσα πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά η βέλτιστη απόδοση θα επιτευχθεί σε ειδική πλατφόρμα. Η Toyota παρουσίασε πρόσφατα ένα πρωτότυπο πακέτο μπαταριών που υπόσχεται 1.200 χλμ. αυτονομία και φόρτιση σε λιγότερο από 10 λεπτά.
Για να γίνει η τεχνολογία πραγματικότητα, η Toyota συνεργάζεται με μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες, όπως η Idemitsu Kosan, για τη μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης. Η Idemitsu σχεδιάζει να δημιουργήσει μια μονάδα παραγωγής θειούχου λιθίου ικανή να παράγει 1.000 μετρικούς τόνους ετησίως, με στόχο έναρξη μαζικής παραγωγής το 2027.
Η στρατηγική αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια της Ιαπωνίας να μειώσει την εξάρτηση από Κίνα και Νότια Κορέα και να στηρίξει εγχώρια αλυσίδα παραγωγής μπαταριών.
Η Toyota επενδύει συνολικά 1 τρισεκατομμύριο γιεν (περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια) για την παραγωγή μπαταριών στην Ιαπωνία. Για βέλτιστη αυτονομία και απόδοση, η εταιρεία σκοπεύει να μειώσει το ύψος της μπαταρίας κάτω από το όχημα στα 120 mm, ή ακόμη και στα 100 mm για ηλεκτρικά υψηλών επιδόσεων. Το Corolla Concept, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Τόκιο, δίνει μια πρώτη εικόνα του νέου σχεδιασμού.
Με τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης να υπόσχονται σημαντική βελτίωση σε αυτονομία, φόρτιση και απόδοση, η Toyota φαίνεται έτοιμη να αλλάξει τον χάρτη των ηλεκτρικών οχημάτων για τα επόμενα χρόνια.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.