Categories: Self-Driving

Οι γαρίδες έμπνευση για την όραση των αυτόνομων οχημάτων

Στη θάλασσα στρέφουν κάποιες επιστήμονες το ενδιαφέρον τους και ιδιαίτερα στις γαρίδες προκειμένου να μιμηθούν την όρασή τους, η οποία φαίνεται ότι θα βοηθήσει ιδιαίτερα τα αυτόνομα οχήματα.

Ένα νέο είδος κάμερας, το οποίο είναι εμπνευσμένο από τα μάτια της γαρίδας mantis, ευρέως γνωστής ως κανιόκα ή ζαβογαρίδα, θα μπορούσε να βοηθήσει τα αυτόνομα οχήματα να «βλέπουν» καλύτερα το περιβάλλον τους. Η εν λόγω κάμερα ανιχνεύει το πολωμένο φως ή τα φωτεινά κύματα που πάλλονται σε ένα μόνο επίπεδο ενώ διαθέτει περίπου μισό εκατομμύριο αισθητήρες, καθένας εκ των οποίων συλλαμβάνει ευρύ φάσμα φωτεινών και σκοτεινών κηλίδων μέσα σε ένα ενιαίο πλαίσιο, κάπως παρόμοια με τον τρόπο που βλέπει τον κόσμο το συγκεκριμένο είδος γαρίδας.

Οι ερευνητές ήθελαν να «μιμηθούν την ικανότητα που έχουν τα ζώα» να εντοπίζουν ένα ευρύ φάσμα φωτεινών εντάσεων αναφέρει ο Viktor Gruev, ερευνητής βιοϊατρικής στο Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις. Το οπτικό σύστημα των καρκινοειδών τους επιτρέπει να βλέπουν τόσο στο φως όσο και σε σκοτεινές περιοχές ενώ μετακινούνται εντός κι εκτός σκοτεινών ρωγμών σε ρηχά νερά.

Η κάμερα αυτή μπορεί να δεχτεί ευρύτερο φάσμα φωτεινών εντάσεων (σε decibel) σε σχέση με άλλες παρόμοιες κάμερες.

Για την ακρίβεια τέτοιου είδους κάμερες μέχρι στιγμής έχουν δυναμικός εύρος μέχρι 60 decibel ενώ η συγκεκριμένη βρίσκεται στο φάσμα των 140 decibel. Αυτό της δίνει τη δυνατότητα να χαρτογραφεί καλύτερα αντικείμενα.

Ανάλογα με τον κατασκευαστή, τα αυτόνομα οχήματα αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούν έναν συνδυασμό μεθόδων για τη χαρτογράφηση του κόσμου γύρω τους, όπως lidar, κάμερες και GPS. Όμως οι κάμερες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα αυτόνομα οχήματα δεν είναι τόσο καλές στο να διαχειρίζονται απότομες μεταβάσεις φωτισμού και έχουν πρόβλημα στην ανίχνευση αντικειμένων σε ομιχλώδες καιρό.

Το θετικό μάλιστα με την εν λόγω πρόταση είναι ότι επειδή είναι μικρή και χρησιμοποιεί αρκετά ανταλλακτικά που χρησιμοποιούνται από τις κοινές ψηφιακές κάμερες, το κόστος της μπορεί να είναι ιδιαίτερα χαμηλό, περίπου στα 10 δολάρια.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.