Ο COVID-19 εκτόξευσε τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Ποιος να το περίμενε ότι η ηλεκτροκίνηση όχι μόνο θα επιβίωνε αλλά θα τριπλασίαζε το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά εν μέσω πανδημίας COVID-19.

Κι όμως την ώρα που οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων με συμβατικούς κινητήρες (ICE) καταβαραθρώθηκαν κατά τη διάρκεια του 2ο τριμήνου (Απρίλιος – Ιούνιος) του 2020, εκείνες των ηλεκτροκίνητων και αμιγώς ηλεκτρικών εκτοξεύτηκαν.

Πάμε να δούμε αναλυτικά τα στοιχεία που εξέδωσε ο ACEA (European Automobile Manufacturers Association).

Q2 - 2020

Ο COVID-19 «μάτωσε» τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών diesel μειώθηκαν κατά 53.4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, φθάνοντας τις 526,645 μονάδες.

Το μερίδιο αγοράς των diesel είναι στο 29.4%, μειωμένο σχεδόν κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2019 (32%).

Εικόνα εξαμήνου – Diesel

Συνολικά, το πρώτο εξάμηνο του 2020 έχουν γίνει 1,265,026 ταξινομήσεις καινούργιων diesel επιβατικών, τη στιγμή που την ίδια περίοδο πέρσι, είχαν ταξινομηθεί 2,225,498! Η μεταβολή ανέρχεται σε ποσοστό που πλησιάζει το -50% (‐43.2% για την ακρίβεια).

Ακόμα μεγαλύτερες ήταν οι απώλειες στις ταξινομήσεις καινούργιων βενζινοκίνητων που παρουσίασαν πτώση της τάξης του -55% σε σχέση με το ίδιο διάστημα ένα χρόνο πριν!

Με τη γλώσσα των αριθμών, από τις 2 εκατομμύρια μονάδες του 2019, φτάσαμε στις 929,309 μονάδες φέτος!

Οι αγορές που επλήγησαν περισσότερο κατά τη διάρκεια του τριμήνου ήταν αυτές της Ισπανίας (-72,9%) και της Γαλλίας (-48,8%).

Παρά τις τεράστιες απώλειες, τα βενζινοκίνητα εξακολουθούν να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά με ποσοστό που ανέρχεται στο 51.9%.

Εικόνα εξαμήνου – Βενζίνη

Συνολικά, το πρώτο εξάμηνο του 2020 έχουν γίνει 2,220,313 ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών με κινητήρα βενζίνης, τη στιγμή που την ίδια περίοδο πέρσι, είχαν ταξινομηθεί 3,969,051!

Και σε αυτήν την περίπτωση η μεταβολή ανέρχεται σε ποσοστό που φλερτάρει με το -50% (‐44.1% για την ακρίβεια).

Η άνοδος της ηλεκτροκίνησης

Στο ίδιο τρίμηνο, οι πωλήσεις των καινούργιων οχημάτων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (BEV+PHEV), έφτασαν συνολικά τις 129,344 μονάδες παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 53,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 (84,367). Αυτό είχε ως συνέπεια να αυξηθεί το μερίδιο αγοράς από το 2,4% στο 7,2%.

Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση στις πωλήσεις των PHEV, καθώς ταξινομήθηκαν 66,128 καινούργια επιβατικά παρουσιάζοντας μεταβολή +133,9% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο της περσινής χρονιάς.

Όσον αφορά στα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV), οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 63.216 μονάδες τη στιγμή που πέρσι την ίδια περίοδο είχαν πουληθεί 56,094 μονάδες. Πρόκειται δηλαδή για αύξηση της τάξης του +12.7%.

Συνολικά, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών στο πρώτο εξάμηνο του 2020 και παρά την πανδημία του COVID-19, παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 40,2% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019 (154,935 Vs 110,528).

Η πρώτη επιλογή των ευρωπαίων πάντως όσον αφορά τα επιβατικά αυτοκίνητα εναλλακτικού καυσίμου παραμένουν τα HEV (Ηybrid Εlectric Vehicles), παρότι οι πωλήσεις σε σχέση με το περσινό τρίμηνο παρουσίασαν μια μεταβολή της τάξης του -7,2%.

Συνολικά, το φετινό τρίμηνο διατέθηκαν 172,149 μονάδες, τη στιγμή που πέρσι στο ίδιο διάστημα οι πωλήσεις ανήλθαν σε 185,592 μονάδες.

Η συγκεκριμένη κατηγορία πάντως κατέχει σημαντικό μερίδιο στην ευρωπαϊκή που ανέρχεται στο 9,6%.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *