Πρόσφατα η κυβέρνηση της Νορβηγίας μελετά την επιβολή φόρου στα ηλεκτρικά οχήματα, ο οποίος αποκαλείται “φόρος Tesla”, καθώς επηρεάζει τα βαρύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο νέος φόρος με βάση το βάρος έχει προταθεί από τη νορβηγική κυβέρνηση στον προϋπολογισμό του 2018, αλλά δεν είναι ακόμη νόμος. Ο φόρος προς το παρόν φαίνεται ή θα καταργηθεί ή θα τροποποιηθεί πριν μετατραπεί σε νόμο. Η απόφαση αυτή ίσως λειτουργήσει αποθαρρυντικά και σε αντίθεση με το στόχο της κυβέρνησης να μεταβεί σε μία πλήρως ηλεκτροκίνητη αγορά νέων αυτοκινήτων από το 2025.
O φόρος είναι αναλογικός ανάλογα με το βάρος του αυτοκινήτου, με το σκεπτικό ότι βαρύτερα οχήματα προκαλούν φθορές στους δημόσιους δρόμους.
Ο προτεινόμενος φόρος λειτουργεί κατά της ανάπτυξης του μόνο ηλεκτρικού οχήματος με σημαντική ικανότητα ρυμούλκησης στη Νορβηγία, το οποίο συμβαίνει να είναι το μοντέλο Tesla Model X και είναι αρκετά δημοφιλές στη Νορβηγία αυτή τη στιγμή.
Τα άτομα που αγοράζουν το όχημα είναι πιθανό να στραφούν σε οχήματα με κινητήρα ντίζελ ή βενζίνης με παρόμοια χωρητικότητα αντί για μικρότερο / ελαφρύτερο ηλεκτρικό όχημα, το οποίο λειτουργεί ενάντια στο σχέδιο της χώρας.
Αυτό είναι το μήνυμα ότι οι τοπικοί υπερασπιστές των ηλεκτρικών οχημάτων προσπαθούν να περάσουν στην κυβέρνηση. Ενώ είναι αναπόφευκτο οι φόροι στα ηλεκτρικά οχήματα κάποια στιγμή, οι υποστηριχτές της ηλεκτροκίνησης πιέζουν για μεταγενέστερη εφαρμογή από το 2018 για να επιτρέψουν την αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης.
Τώρα, αν εφαρμοστεί πραγματικά το επόμενο έτος, θα έχει αναπόφευκτα αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις της Tesla στη Νορβηγία, η οποία, όπως αναφέραμε προηγουμένως, είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά του Tesla στον κόσμο αυτή τη στιγμή.
Ως εκ τούτου, σίγουρα δεν είναι το τέλος της δημοτικότητας του Tesla στη Νορβηγία – ειδικά με την αναμενόμενη εισαγωγή του μοντέλου 3 τον επόμενο χρόνο. Το όχημα είναι σχεδόν 1,000 λίβρες ελαφρύτερο από το ελαφρύτερο μοντέλο S και επομένως πρέπει να απομακρυνθεί από την επίδραση αυτού του νέου φόρου. Πάντως η σκέψη της κυβέρνησης της Νορβηγίας κάτι μας λέει ότι ίσως ακολουθήσουν και άλλες χώρες σαν εισπραχτικό μέσο εσόδων.