Στην Ασία και την Ωκεανία, περίπου τέσσερα δισεκατομμύρια άνθρωποι, δηλαδή το 92% του πληθυσμού της Ασίας και του Ειρηνικού, εκτίθενται σε επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης που ενέχουν σημαντικό κίνδυνο για την υγεία.
Αυτό τονίστηκε περαιτέρω τον περασμένο Φεβρουάριο, με τη δημοσίευση των σχετικών στοιχείων από την μεγαλύτερη στον κόσμο τράπεζα δεδομένων, σε πραγματικό χρόνο, για την ποιότητα του αέρα, στο πλαίσιο του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον (UNEP), υποδεικνύοντας ότι μεγάλο μέρος της συγκεκριμένης περιοχής παραμένει σε “ανθυγιεινά” επίπεδα ποιότητας του αέρα.
Στην πραγματικότητα, η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι παγκοσμίως η πέμπτη κύρια αιτία θανάτου, με το 9% των θανάτων να προέρχονται από αυτή.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό το φαινόμενο, στο πλαίσιο της δέσμευσής της για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), η Nissan, ως κατασκευάστρια του Nissan LEAF, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος (EV) στον κόσμο, ανέλυσε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που είχε το μοντέλο, σε παγκόσμια κλίμακα, από το ντεμπούτο του το 2010.
Ταυτόχρονα, η συγκεκριμένη ανάλυση προσφέρει σημαντικά δεδομένα που καταδεικνύουν πώς η ηλεκτρική κινητικότητα μπορεί να αποτελεί μέρος των λύσεων για την αντιμετώπιση των επιπέδων ρύπανσης της ατμόσφαιρας. Αναλυτικά :
1. Μόνο ένα EV μπορεί να εξοικονομήσει 4,6 μετρικούς τόνους αερίων θερμοκηπίου ετησίως, πράγμα που ισοδυναμεί με την φύτευση 209 δένδρων.
2. Μέχρι σήμερα, πάνω από 460.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων LEAF έχουν συνεισφέρει:
– Περίπου 2,1 εκατομμύρια μετρικούς τόνους εξοικονόμησης CO2. Για να αντιληφθούμε το μέγεθος αυτό, χρειάζονται περισσότερα από 81 εκατομμύρια δέντρα για να “απορροφήσουν” αυτό το μέγεθος CO2, σε ένα χρόνο.
– Πάνω από 13 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα με μηδενικές εκπομπές, όσο η (υποτιθέμενη) απόσταση οδήγησης στο φεγγάρι για περισσότερο από 33.800 φορές!
Με τη μείωση κατά 55% των σημερινών εκπομπών CO2 να είναι ο απαιτούμενος στόχος έως το 2030 για να σταματήσει η υπερθέρμανση του πλανήτη, το 2020 θα μπορούσε να αποτελέσει μια καταλυτική χρονιά για τους αυτοκινητιστές, επιλέγοντας τη μετάβαση σε ένα EV, προκειμένου να βοηθήσουν άμεσα στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.