Electric Cars

Nissan Leaf 2018: Μια ματιά στην τεχνολογία της μπαταρίας του νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Όταν το Nissan Leaf έκανε το ντεμπούτο του το 2011, έγινε γρήγορα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία καθώς δεν είχε και ιδιαίτερο ανταγωνισμό.

Όταν λανσαρίστηκε η πιο πρόσφατη έκδοση πέρυσι, ήταν σχεδόν απαρχαιωμένη καθώς προσέφερε μικρότερη αυτονομία μπαταρίας(εμβέλεια που μπορεί να καλύψει το όχημα με μία φόρτιση) από τις ανταγωνίστριες Tesla και Chevrolet.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα με το Nissan Leaf της πρώτης γενιάς περιλάμβαναν τη μικρή αυτονομία και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Ύστερα από διάφορα προβλήματα που αντιμετώπισε η εταιρεία με τη μπαταρία του σε σύγκριση με άλλα ηλεκτρικά οχήματα, η Nissan εστίασε στην τεχνολογία της μπαταρίας του νέου μοντέλου.

Για τη βελτίωση της αυτονομίας, η Nissan σχεδόν διπλασίασε τη χωρητικότητα του Leaf από τα 24 kwh στα 40 kwh, σε μια συστοιχία που διατηρεί τον ίδιο όγκο με το Leaf της πρώτης γενιάς.

Η νέα μπαταρία έχει 67% μεγαλύτερη χωρητικότητα και 37% μεγαλύτερη ισχύ σε σύγκριση με το 2011, παρόλο που είναι 0.9mm παχύτερη.

Οι νέες κυψέλες που χρησιμοποιεί η Nissan έρχονται με χημεία νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου και χρησιμοποιούν μια νέα στρωματοειδή μοριακή δομή σπινελίου, η οποία είναι πιο οικονομική και προσφέρει υψηλότερη ισχύ από τις κυψέλες οξειδίου μαγγανίου ιόντων λιθίου που είχε το αρχικό πακέτο μπαταριών του Leaf.

Η μπαταρία εξακολουθεί να έχει ακόμη 192 κυψέλες, αλλά είναι διατεταγμένες σε 24 μονάδες οκτώ κυψελών η καθεμία αντί για 48 μονάδες με 4 μόνο κυψέλες.

Η Nissan δεν τροποποίησε τα συστήματα ελέγχου ή ψύξης της μπαταρίας. Το γεγονός αυτό προκαλεί ανησυχία σε ορισμένους καθώς θεωρούν ότι το νέο πακέτο μπορεί να μην διαρκέσει τόσο όσο αυτό του πρώτου μοντέλο.

Να σημειωθεί ότι η Nissan επιβραδύνει τον χρόνο φόρτισης αν το όχημα φορτίζεται μέσω γρήγορης φόρτισης πολλαπλές φορές.

Η εταιρεία αναφέρει ότι αυτό μειώνει σημαντικά τον ρυθμό υποβάθμισης της μπαταρίας, αν και ορισμένοι πελάτες παραπονέθηκαν ότι επίσης επιμηκύνει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για την πραγματοποίηση διαδρομών μεγάλων αποστάσεων.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

View Comments

Πρόσφατα άρθρα

Nissan Townstar Evalia: Άνετο επταθέσιο πλήρως ηλεκτρικό βαν με τεράστιο χώρο φόρτωσης 3750 λίτρων

Tο Nissan Townstar Evalia έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας οικογένειας,…

05/05/2024

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.