Ποιος να το φανταζόταν πριν μερικά χρόνια ότι θα έφτανε η μέρα που ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα έκανε το απόλυτο ρεκόρ στην διαδρομή των 20,8 km του Nürburgring Nordschleife. Κι όμως εδώ και λίγες ημέρες στην κορυφή της λίστας με τα ταχύτερα οχήματα που έχουν περάσει ποτέ από τη θρυλική αυτή διαδρομή φιγουράρει το ηλεκτρικό υπερ-αυτοκίνητο της NIO, EP9!
Όπως μπορείτε να δείτε και στο video που σας παραθέτουμε, το εντυπωσιακό hypercar της Κινέζικης εταιρείας κατάφερε στις 12 Μαϊου να σπάσει το ρεκόρ που κρατούσε από το 2009 το αγωνιστικών προδιαγραφών Radical SR8LM -6:48.00-.
Με απόδοση 1MW (MegaWatt) που μεταφράζεται σε 1.360Ps το EP9, με τον έμπειρο οδηγό αγώνων Peter Dumbreck στο τιμόνι, έσπασε τα χρονόμετρα καλύπτοντας την απαιτητική διαδρομή σε 6:45.9! Το εξωτικό αυτοκίνητο υπερεπιδόσεων της NIO κινείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που συνδυάζονται με τέσσερα κιβώτια ταχυτήτων!
Το EP9 πραγματοποιεί τη διαδικασία του 0-100km/h σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα, ενώ χρειάζεται 7,1 δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση τα 200km/h! Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 313 km/h.
Το σύστημα μπαταριών με το οποίο είναι εφοδιασμένο το NIO EP9 είναι αποσπώμενο, και χρειάζεται μόλις 45 λεπτά για πλήρη φόρτιση, ενώ η αυτονομία που χαρίζει στο όχημα φτάνει τα 427km.
Να σημειωθεί ότι αυτή δεν ήταν η πρώτη απόπειρα του εξωτικού αυτού οχήματος στο Nürburgring Nordschleife. Στην πρώτη του επίσκεψη, που έγινε τον Οκτώβριο του 2016 σημείωσε χρόνο 7:05.12 βελτιώνοντας τότε κατά 17 ολόκληρα δευτερόλεπτα το ρεκόρ γύρου από ηλεκτρικό όχημα.
Η NIO δεν έχει δώσει πληροφορίες σχετικά με τον τύπο ελαστικών που χρησιμοποίησε στην προσπάθεια (πιθανότατα slicks), αλλά και για τις προδιαγραφές του οχήματος.
To ότι το EP9 δεν θεωρείται όχημα παραγωγής είναι ένα ζήτημα, που όμως δεν μπορούμε να πούμε ότι έχει και τόσο μεγάλη σημασία. Η εταιρεία έχει κατασκευάσει επτά αντίτυπα μέχρι στιγμής, με στόχο να φτάσει τις 20 μονάδες για να ικανοποιήσει τη ζήτηση που υπάρχει. Όσο για την τιμή του, αυτή έχει οριστεί στα 1,48 εκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τη NIO πάντως, τη δεδομένη στιγμή, το EP9 δεν θεωρείται street-legal στις ΗΠΑ, με την εταιρεία να δουλεύει πάνω σε αυτό το κομμάτι ώστε να πάρει την απαραίτητη ομολογασιόν για να μπορεί ελεύθερα να κυκλοφορεί στους δημόσιους δρόμους της χώρας.
Για την ιστορία το ρεκόρ ταχύτερου γύρου για αυτοκίνητο παραγωγής ανήκει στην Lamborghini LP 640-4 Huracan Performante με χρόνο 6:52.01.
0 Comments