Electric Cars

Νέα τεχνολογία μπαταρίας διπλασιάζει την αυτονομία και μειώνει τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ερευνητές από την Κορέα παρουσίασαν μία νέα τεχνολογία μπαταρίας, η οποία μπορεί να διπλασιάσει την αυτονομία και να μειώσει τον χρόνο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σιγά-σιγά μπαίνουν στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Ακόμα, βέβαια, βρισκόμαστε στη φάση των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, όμως τα ηλεκτρικά αυξάνονται σταδιακά, όπως γίνεται και με τις πωλήσεις.

Τα επόμενα χρόνια, και ειδικά αυτή η δεκαετία που διανύουμε, θα είναι άκρως σημαντικά για τη μετάβαση στον ηλεκτρικό κόσμο. Ωστόσο, τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα παρουσιάζουν δύο βασικά προβλήματα και αυτά αφορούν την αυτονομία και τη φόρτιση.

Τα περισσότερα έχουν μικρή αυτονομία, που δε φτάνει να πεταχτείς ούτε μέχρι το χωριό σου, ακόμα κι αν είναι κοντά, ενώ η πλήρης φόρτιση διαρκεί μερικές ώρες. Παρά ταύτα, μία ομάδα ερευνητών από το Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κορέας παρουσίασε μία ενδιαφέρουσα νέα τεχνολογία μπαταρίας.

Αυτό διότι πρόκειται για μία μπαταρία από ανθρακόνημα και πυρίτιο, κάτι που θα μπορούσε να διπλασιάσει (ή και παραπάνω) την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ταυτόχρονα να μειώσει τον χρόνο φόρτισης μέχρι το 80% μόλις στα 5 λεπτά, τη στιγμή που σήμερα αυτό γίνεται τουλάχιστον σε μισή ώρα.

Τα έως τώρα ηλεκτροκίνητα έχουν μπαταρία από ανόδους (θετικά φορτισμένα ηλεκτρόδια, των οποίων τα ηλεκτρόνια αφήνουν μία συσκευή) γραφίτη, με τις ανόδους πυριτίου να έχουν δέκα φορές περαιτέρω χωρητικότητα.

Μάλιστα, η εν λόγω ομάδα ερευνητών βρήκε τον τρόπο να διατηρήσει σταθερές τις ανόδους του πυριτίου, χρησιμοποιώντας την απλή διαδικασία για το ψήσιμο ενός φαγητού, με νερό, λάδι και άμυλο.

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, καθώς η ομάδα ανακοίνωσε ότι η νέα μπαταρία έχει τέσσερις φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα από αυτή με ανόδους γραφίτη και πως παρέμεινε σταθερή για πάνω από 500 κύκλους.

«Καταφέραμε να δημιουργήσουμε σύνθετα υλικά από ανθρακόνημα και πυρίτιο, χρησιμοποιώντας κοινά, καθημερινά υλικά και απλό μείγμα και θερμικές διαδικασίες χωρίς αντιδραστήρες. Τα νέα σύνθετα υλικά λειτούργησαν πολύ καλά και είναι σα να έχουν εμποροποιηθεί και έχουν παραχθεί μαζικά», δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας, Χουν-Τζι Τζουνγκ.

Έτσι, φαίνεται πως η τεχνολογία υπάρχει για πολύ μεγαλύτερη αυτονομία και πιο γρήγορη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μέλλον, αλλά μένει να δούμε αν θα την υιοθετήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Πηγή

Νίκος Τσιώκος

Πρόσφατα άρθρα

Τύπος ξεγέλασε τα ρομποταξί της Waymo με μπλούζα με το σήμα του ΣΤΟΠ (βίντεο)

Οι εταιρείες που αναπτύσσουν αυτόνομα οχήματα συχνά αναφέρονται στα απροσδόκητα σενάρια που συναντώνται κατά την…

06/05/2024

Nissan Townstar Evalia: Άνετο επταθέσιο πλήρως ηλεκτρικό βαν με τεράστιο χώρο φόρτωσης 3750 λίτρων

Tο Nissan Townstar Evalia έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας οικογένειας,…

05/05/2024

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.