Smart Cities

Mπαταρίες από Tesla Model S βρήκαν δεύτερη ζωή σε παλιό σκάφος

Η Sylvia συμμετείχε στην απόβαση της Νορμανδίας. Σήμερα είναι τουριστικό σκάφος μηδενικών ρύπων και εφοδιάζεται με μπαταρίες από Tesla Model S.

Η Sylvia δεν είναι ένα συμβατικό σκάφος. Το σχεδόν 80 ετών σκαρί που έλαβε μέρος στην απόβαση της Νορμανδίας, διάγει μια δεύτερη ζωή, ως τουριστικό σκάφος πλέον, που θα το συναντήσει κανείς στα νερά της Στοκχόλμης. Πέρα όμως από την ιστορία της, η Sylvia σε αυτήν την νέα ζωή της, έχει μετατραπεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας, σε σκάφος μηδενικών ρύπων.

Και αυτό χάρη στον Elias Nilsson, τον ιδρυτή της τουριστικής εταιρείας Eco Sightseeing Sthlm AB, που είχε την ιδέα την οποία και έκανε πραγματικότητα η σουηδική El & Marinteknik AB.

Η Sylvia εφοδιάζεται με δύο συστοιχίες μπαταριών που προέρχονται από Tesla Model S. Αφού έκλεισαν τον κύκλο τους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υποβλήθηκαν στις απαραίτητες επισκευές και έδωσαν ζωή στο σκάφος. Οι μπαταρίες 190 kWh συνδυάζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW ο οποίος αντικατέστησε το κινητήρα ντίζελ της Perkins.

Οι μπαταρίες της Sylvia προέρχονται από Tesla Model S

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αυτονομία, καθώς μπορεί να φτάσει και τις 14 ώρες αν η ταχύτητα δεν ξεπερνά τους 4,5 κόμβους. Όταν όμως κινείται με 8 κόμβους, η αυτονομία μειώνεται στις 6 ώρες. Η φόρτιση των μπαταριών γίνεται μέσω δυο φορτιστών 22kW.

Η Sylvia κατασκευάστηκε το 1943 από το Βασιλικό Ναυτικό (Μ. Βρετανία) και ξεκίνησε άμεσα επιχειρήσεις καθώς τον Ιούνιο του ’44 συμμετείχε στην απόβαση της Νορμανδίας. Σήμερα, ξεναγεί τουρίστες στην πολύπλοκη νησιωτική δομή της Στοκχόλμης, φιλοξενώντας σε κάθε ταξίδι από 48 επιβάτες.

Η Sylvia, πέρα από ζωντανή ιστορία, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα Κυκλικής Οικονομίας, καθώς συντηρήθηκε, επανήλθε και λειτουργεί πλέον ως σκάφος μηδενικών ρύπων. Το αυτό φυσικά ισχύει και για τις μπαταρίες της Tesla που ξεκινούν μια δεύτερη ζωή προσφέροντας ενέργεια σε ένα εντελώς διαφορετικό πεδίο.

Τι είναι η Κυκλική Οικονομία

Η Κυκλική Οικονομία είναι ένα οικονομικό μοντέλο που βασίζεται στο τετράπτυχο «επαναχρησιμοποίηση, επισκευή, ανακαίνιση και ανακύκλωση». Πρόκειται για μια νέα τάση στην παραγωγική και καταναλωτική διαδικασία που έρχεται να ανταποκριθεί στην φιλοδοξία για αειφόρο ανάπτυξη.

Πηγή

Μένιος Κατής

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Πρόσφατα άρθρα

Συμφωνία Audi και SAIC για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων από κοινού – Το πρώτο έρχεται το 2025

Η Audi και η SAIC υπέγραψαν στρατηγικό μνημόνιο για την εμβάθυνση της συνεργασίας τους τον…

20/05/2024

Volvo EX30: Το φθηνότερο ηλεκτρικό της μάρκας έφτασε στην Κίνα

Το φθηνότερο ηλεκτρικό Volvo μέχρι στιγμής κυκλοφόρησε επίσημα στην Κίνα το Σαββατοκύριακο, καθώς η εταιρεία…

20/05/2024

VW και Renault δεν θα αναπτύξουν τελικά μαζί ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Η Renault και η Volkswagen έδωσαν τέλος στις συζητήσεις τους για την ανάπτυξη ενός προσιτού…

19/05/2024

Toyota Hilux Pickup: Η παραγωγή του ηλεκτρικού ξεκινά το 2025

Η Toyota δεν πουλά το πιο δημοφιλές pickup της σε όλες τις αγορές και αυτό…

18/05/2024

Honda: Επενδύει 65 δισ. δολάρια για την κατασκευή επτά νέων ηλεκτρικών οχημάτων

Η Honda διπλασιάζει την επένδυσή της σε ηλεκτρικά οχήματα στα 65 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το…

17/05/2024

Tesla Model 3: Εντοπίστηκε χωρίς καθρέφτες και παράξενα τοποθετημένες κάμερες

Ένα mule που βασίζεται στο ανανεωμένο Τesla Model 3 εντοπίστηκε σε αυτοκινητόδρομο στο Πάλο Άλτο…

17/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.