Close

Η Μόσχα έχει τα περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Ευρώπη

Μόσχα, ηλεκτρικό λεωφορείο

Μόσχα, ηλεκτρικό λεωφορείο

Ο στόχος που έχει θέσει ο δήμος της Μόσχας είναι μέχρι το 2023 να κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης 2.300 ηλεκτρικά λεωφορεία.

Σε διαδικασία εξηλεκτρισμού των μέσων μαζικής μεταφοράς βρίσκεται η Μόσχα από τον χειμώνα του 2018 και ήδη στους δρόμους της ρωσικής πρωτεύουσας κυκλοφορούν 500 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία εξυπηρετούν 36 διαδρομές.

Τα οχήματα που έχει εντάξει στο δυναμικό του ο δημόσιος φορέας συγκοινωνιών, Mosgortrans, είναι μάρκας Kamaz και Gaz, με τα πρώτα 300 από αυτά να ξεκινούν διαδρομές το 2018. Φέτος, τέθηκαν σε υπηρεσία άλλα 200, ενώ βάσει του προγραμματισμού που έχει γίνει, του χρόνου θα προστεθούν στο στόλο ακόμα 400.

Μόσχα, ηλεκτρικό λεωφορείο
Μόσχα, ηλεκτρικό λεωφορείο

Ο στόχος που έχει θέσει ο δήμος της Μόσχας είναι μέχρι το 2023 να κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης 2.300 ηλεκτρικά λεωφορεία. Αν συνυπολογίσουμε και τα ηλεκτρικά τραμ, τότε το 40% των δημόσιων μέσων μεταφοράς θα είναι ηλεκτρικά. Αν μη τι άλλο εντυπωσιακό ποσοστό.

«Όταν προ διετίας παρουσιάσαμε τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία όλοι σκέφτονταν ότι είναι κάτι φανταστικό που όμως δεν πρόκειται να δουλέψει. Και να σήμερα που φτάσαμε αισίως τα 500 ηλεκτρικά λεωφορεία και βρισκόμαστε στην κορυφή της Ευρώπης σε αυτόν τον τομέα», σχολίασε ο δήμαρχος της Μόσχας, Sergey Sobyanin. «Από την έναρξη λειτουργίας τους, έχουν διανύσει περισσότερα από 22 εκατομμύρια χιλιόμετρα και έχουν μεταφέρει περισσότερους από 55 εκατομμύρια επιβάτες», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο δήμαρχος, αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 300 ηλεκτρικά λεωφορεία στο Λονδίνο, 259 στο Παρίσι, 200 στο Βερολίνο και 164 στο Άμστερνταμ. Με βάση τους αριθμούς αυτούς γίνεται σαφές πως η Μόσχα πρωτοπορεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο στον εξηλεκτρισμό των δημόσιων μέσων μεταφοράς.

Τα λεωφορεία νέας τεχνολογίας μπορούν να μεταφέρουν συνολικά 85 επιβάτες (30 καθήμενοι), ενώ διαθέτουν ράμπα και ειδικό χώρο για ΑμεΑ. Ένα σημαντικό πλεονέκτημά τους είναι ότι μπορούν χάρη στο δίκτυο ταχυφορτιστών που έχουν εγκατασταθεί σε 100 σημεία της πόλης, να εξασφαλίζουν σημαντική αυτονομία με ολιγόλεπτη φόρτιση (6 έως 10 λεπτά).

Μόσχα, ηλεκτρικό λεωφορείο
Μόσχα, ηλεκτρικό λεωφορείο
Μόσχα, ηλεκτρικό λεωφορείο
Μόσχα, ηλεκτρικό λεωφορείο
Μόσχα, ηλεκτρικό λεωφορείο
Μόσχα, ηλεκτρικό λεωφορείο
Μόσχα, ηλεκτρικό λεωφορείο
Μόσχα, ηλεκτρικό λεωφορείο

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top