Connected Cars

MIT: 3000 ride-sharing οχήματα μπορούν να αντικαταστήσουν τα ταξί της Νέας Υόρκης

Σύμφωνα με μια έρευνα του MIT, ολόκληρος ο στόλος των ταξί της Νέας Υόρκης, ο οποίος φτάνει σε αριθμό τα 13.250 οχήματα, μπορεί να αντικατασταθεί με 3.000 ride-sharing οχήματα. Την έρευνα αυτή έκανε το τμήμα Computer Science and Artificial Intelligence του MIT, το οποίο κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα ύστερα από βελτιστοποίηση του τρόπου λειτουργίας των ride-sharing υπηρεσιών.

Η Daniela Rus με την ομάδα της, δημιούργησαν έναν αλγόριθμο ο οποίος χρησιμοποίησε τα δεδομένα από 3 εκατομμύρια διαδρομές ταξί της Νέας Υόρκης, υπολογίζοντας έτσι τις διαδρομές και το πρόγραμμα για οχήματα με χωρητικότητα 2, 4 και 10 ατόμων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η χρήση 3.000 οχημάτων χωρητικότητας 4 ατόμων, μπορούν να ικανοποιήσουν το 98% της ζήτησης της πόλης, με μέσο χρόνο αναμονής 2.3 λεπτά. Με τον ίδιο τρόπο υπολόγισαν ότι 3.000 ταξί με χώρο για 2 επιβάτες μπορούν να ικανοποιήσουν το 94% της ζήτησης, ενώ 2.000 ταξί με χωρητικότητα για δέκα άτομα μπορούν να ικανοποιήσουν το 95%.

Έρευνα ΜΙΤ: Μπορούν τα ηλεκτρικά οχήματα να αντικαταστήσουν εντελώς τα συμβατικά

Η Rus αναφέρει, «Από ότι γνωρίζω, αυτή είναι η πρώτη φορά που επιστήμονες κατάφεραν να ποσοτικοποιήσουν πειραματικά το trade-off μεταξύ του μέγεθουςς του στόλου, την χωρητικότητα, την αναμονή, την καθυστέρηση της διαδρομής και τα λειτουργικά κόστη για μια σειρά οχημάτων, από ταξί, βαν και μικρά λεωφορεία. Επιπλέον, το σύστημα είναι κατάλληλο για χρήση με αυτόνομα οχήματα, αφού αυτά θα έχουν την δυνατότητα για συνεχή αναδρομολόγηση σε κλήσεις που γίνονται σε πραγματικό χρόνο».

Τα περισσότερα συστήματα ride-sharing υπηρεσιών, όπως της Uber και Lyft, είναι «ανελαστικά» όσον αφορά τον σχεδιασμό και την ανάθεση δρομολογίων. Το σύστημα που ανέπτυξαν στο MIT, μπορεί να «δώσει» δρομολόγια σε διαφορετικά οχήματα όταν αυτό χρειαστεί, και μπορεί να προετοιμαστεί για μεγάλη ζήτηση στέλνοντας ελεύθερα οχήματα στην περιοχή που πρέπει. Όλα αυτά την ώρα που η υπηρεσία που δημιούργησε το MIT λειτουργεί 20% πιο γρήγορα από τις άλλες.

Η Rus και η ομάδα της δημοσίευσαν την έρευνα τους με τίτλο «Ride-Vehicle Assignment and Analysis of the Benefits of High Capacity Vehicke Pooling», στο εβδομαδιαίο περιοδικό του National Academy of Sciences.

Πηγή

Λάμπρος Κοσμόπουλος

Πρόσφατα άρθρα

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Tesla: Αλλάζει τα σχέδιά της για την κατασκευή φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Tesla ανακοίνωσε ότι αλλάζει το σχέδιό της να εισαγάγει φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα…

24/04/2024

2025 Mercedes G580: Αποκαλύφθηκε με τεχνολογία EQ και τέσσερις κινητήρες

Η Mercedes αποκάλυψε την ηλεκτρική G-Class 2025 – την οποία αποκαλεί «G580 με τεχνολογία EQ»…

24/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.