MIT: 3000 ride-sharing οχήματα μπορούν να αντικαταστήσουν τα ταξί της Νέας Υόρκης

Σύμφωνα με μια έρευνα του MIT, ολόκληρος ο στόλος των ταξί της Νέας Υόρκης, ο οποίος φτάνει σε αριθμό τα 13.250 οχήματα, μπορεί να αντικατασταθεί με 3.000 ride-sharing οχήματα. Την έρευνα αυτή έκανε το τμήμα Computer Science and Artificial Intelligence του MIT, το οποίο κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα ύστερα από βελτιστοποίηση του τρόπου λειτουργίας των ride-sharing υπηρεσιών.

taxi nyc

Η Daniela Rus με την ομάδα της, δημιούργησαν έναν αλγόριθμο ο οποίος χρησιμοποίησε τα δεδομένα από 3 εκατομμύρια διαδρομές ταξί της Νέας Υόρκης, υπολογίζοντας έτσι τις διαδρομές και το πρόγραμμα για οχήματα με χωρητικότητα 2, 4 και 10 ατόμων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η χρήση 3.000 οχημάτων χωρητικότητας 4 ατόμων, μπορούν να ικανοποιήσουν το 98% της ζήτησης της πόλης, με μέσο χρόνο αναμονής 2.3 λεπτά. Με τον ίδιο τρόπο υπολόγισαν ότι 3.000 ταξί με χώρο για 2 επιβάτες μπορούν να ικανοποιήσουν το 94% της ζήτησης, ενώ 2.000 ταξί με χωρητικότητα για δέκα άτομα μπορούν να ικανοποιήσουν το 95%.

Έρευνα ΜΙΤ: Μπορούν τα ηλεκτρικά οχήματα να αντικαταστήσουν εντελώς τα συμβατικά

Η Rus αναφέρει, «Από ότι γνωρίζω, αυτή είναι η πρώτη φορά που επιστήμονες κατάφεραν να ποσοτικοποιήσουν πειραματικά το trade-off μεταξύ του μέγεθουςς του στόλου, την χωρητικότητα, την αναμονή, την καθυστέρηση της διαδρομής και τα λειτουργικά κόστη για μια σειρά οχημάτων, από ταξί, βαν και μικρά λεωφορεία. Επιπλέον, το σύστημα είναι κατάλληλο για χρήση με αυτόνομα οχήματα, αφού αυτά θα έχουν την δυνατότητα για συνεχή αναδρομολόγηση σε κλήσεις που γίνονται σε πραγματικό χρόνο».

uber app taxi

Τα περισσότερα συστήματα ride-sharing υπηρεσιών, όπως της Uber και Lyft, είναι «ανελαστικά» όσον αφορά τον σχεδιασμό και την ανάθεση δρομολογίων. Το σύστημα που ανέπτυξαν στο MIT, μπορεί να «δώσει» δρομολόγια σε διαφορετικά οχήματα όταν αυτό χρειαστεί, και μπορεί να προετοιμαστεί για μεγάλη ζήτηση στέλνοντας ελεύθερα οχήματα στην περιοχή που πρέπει. Όλα αυτά την ώρα που η υπηρεσία που δημιούργησε το MIT λειτουργεί 20% πιο γρήγορα από τις άλλες.

Η Rus και η ομάδα της δημοσίευσαν την έρευνα τους με τίτλο «Ride-Vehicle Assignment and Analysis of the Benefits of High Capacity Vehicke Pooling», στο εβδομαδιαίο περιοδικό του National Academy of Sciences.

Πηγή