Η Tesla μηνύει την ΕΕ για τους δασμούς που επέβαλε το μπλοκ στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, στην τελευταία αντιπαράθεση μεταξύ του μεγιστάνα ιδιοκτήτη της αυτοκινητοβιομηχανίας Έλον Μασκ και των Βρυξελλών.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δημοσίευσε την επιβεβαίωση της υπόθεσης, που κατατέθηκε από τη θυγατρική της Tesla στη Σαγκάη, στον ιστότοπό του τη Δευτέρα χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Η αγωγή της Tesla ακολουθεί παρόμοιες αξιώσεις που κατατέθηκαν από τη γερμανική BMW και αρκετές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Τον Οκτώβριο η ΕΕ επέβαλε δασμούς κατά των επιδοτήσεων έως και 7,8 τοις εκατό για την Tesla και έως και 35,3 τοις εκατό σε άλλες κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων που παράγονται από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ήταν επιπρόσθετα σε ένα τυπικό εισαγωγικό δασμό 10 τοις εκατό για τη βιομηχανία.
Οι δασμοί κατά των επιδοτήσεων ήρθαν μετά από έρευνα της ΕΕ που ξεκίνησε το 2023 σχετικά με την άδικη υποστήριξη της Κίνας προς τη βιομηχανία ηλεκτρικών της. Οι Βρυξέλλες διαπίστωσαν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν επωφεληθεί από δάνεια με ευνοϊκούς όρους, φθηνές συμφωνίες γης και επιδοτήσεις για προμηθευτές όπως οι χαλυβουργίες.
Περίπου το ένα πέμπτο όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ πέρυσι, ή 300.000 μονάδες, κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Η Tesla αντιπροσώπευε το 28 τοις εκατό των κινεζικής κατασκευής EV που εισήχθησαν στο μπλοκ το 2023, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μάρκα, σύμφωνα με την Transport and Environment, μια περιβαλλοντική ΜΚΟ.
Η Tesla χτυπήθηκε με τους χαμηλότερους δασμούς μετά από ατομική εξέταση από την ΕΕ που διαπίστωσε ότι έλαβε το μικρότερο ποσό υποστήριξης από την κινεζική κυβέρνηση.
Τα στελέχη της Tesla δήλωσαν ότι προσαρμόζουν την πολιτική εισαγωγών τους από την Κίνα για να ανταποκριθούν στους δασμούς της ΕΕ. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία εξάγει οχήματα Model 3 από τη Σαγκάη στην ΕΕ, ενώ παράγει το Model Y στο Βερολίνο.
Η νομική κατάθεση δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το επιχείρημα του Tesla. Η υπόθεση κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα εκδικαστεί στο Γενικό Δικαστήριο, το δεύτερο υψηλότερο δικαστήριο της ΕΕ, και κατά της ετυμηγορίας μπορεί να ασκηθεί έφεση στο ΔΕΚ. Η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει περίπου 18 μήνες.
Ο εκπρόσωπος του εμπορίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Olof Gill, δήλωσε τη Δευτέρα ως απάντηση στην κατάθεση της Tesla: «Είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε την υπόθεσή μας στο δικαστήριο, όπως είναι απαραίτητο».
Οι ταξινομήσεις νέων Tesla μειώθηκαν 13 τοις εκατό σε ετήσια βάση σε 242.945 οχήματα το 2024, σύμφωνα με την Acea, τον ευρωπαϊκό οργανισμό αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο πολιτικός ακτιβισμός του Μασκ έχει κατηγορηθεί για την αποτροπή ορισμένων οδηγών από το να αγοράσουν ένα Tesla, αν και έχει κάνει άλλους πιο πιθανό να αγοράσουν ένα.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.