Ενώσεις για τα δικαιώματα των καταναλωτών εξέδωσαν κοινή επιστολή προς την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου της Αμερικής για να διερευνήσει τηλεοπτική διαφήμιση της Mercedes-Benz με τις λειτουργίες self-driving του νέο E-Class.
Update: Η Merceded-Benz αποφάσισε να “κατεβάσει” το διαφημιστικό σποτ από τον επίσμο λογαριασμό της στο YouTube μετά τις αξιώσεις των ενώσεων για τα δικαιώματα των καταλανωτών.
H διαφήμιση με τίτλο “The Future” ξεκινάει με ένα Mercedes F 015 concept car το οποίο είναι η κορωνίδα της εταιρείας για τα μελλοντικά αυτοκίνητα με αυτόνομη οδήγηση. Ο αφηγητής θέτει το ερώτημα αν ο κόσμος είναι έτοιμος για ένα αυτόνομο όχημα.
Εκείνη την ώρα εμφανίζεται μια E-Class 2017 και επιταχύνει περνώντας από δίπλα το F 015 concept car ενώ ο αφηγητής συνεχίζει να κάνει αναφορά στις λειτουργίες self-brake, self-correct και self-park της νέας E-Class.
Με “ψιλά γράμμα” στο κάτω μέρος της διαφήμισης σημειώνεται ότι, “Vehicle cannot drive itself, but has automated driving features. System will remind the driver frequently to keep hands on the steering wheel. Always observe safe driving practices and obey all road traffic regulations”.
Παρά τη συγκεκριμένη διευκρίνιση οι ενώσεις καταναλωτών αναφέρουν ότι η διαφήμιση είναι παραπλανητική με τον απλό καναταλωτή να πιστέψει ότι η νέα E-Class 2017 έχει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης ενώ στην πραγματικότητα απαιτείται η παρουσία και προσοχή του οδηγού καθόλη τη διάρκεια της διαδρομής. Προς το παρόν η Mercedes-Benz δεν έχει απαντήσει επίσημα για το θέμα.
Πρόσφατα το αμερικάνικο περιοδικό Consumer Reports πρότεινε στην Tesla να μετονομάσει και να απενεργοποιήσει τη λειτουργία Autopilot αναφέροντας ότι οι καταναλωτές οδηγούνται στο λανθασμένο συμπέρασμα ότι τα οχήματα της είναι σε θέση να κινηθούν για μεγάλες αποστάσεις και χρονικά διαστήματα χωρίς ο οδηγός να έχει την γενικότερη επίβλεψη.