To επερχόμενο Mercedes-Benz CLA υπόσχεται να επαναπροσδιορίσει την απόδοση και τις επιδόσεις, ενσωματώνοντας πρωτοποριακή τεχνολογία του συστήματος μετάδοσης κίνησης και ευέλικτο σύστημα φόρτισης.
Η Mercedes-Benz στοχεύει σε έναν εντυπωσιακό στόχο απόδοσης 12 kWh/100 χλμ. (5,2 mi/kWh). Αυτό ξεπερνά τα περισσότερα ηλεκτρικά που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά, συμπεριλαμβανομένου ακόμη και του Lucid Air Pure. Η αξιοσημείωτη απόδοση του CLA πιστώνεται στον νέο συμπαγή ηλεκτροκινητήρα EDU 2.0 της Mercedes. Αποτελεί βασικό στοιχείο της πλατφόρμας Mercedes Modular Architecture (MMA) που έχει σχεδιαστεί για μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα. Αυτός ο κινητήρας πίσω άξονα αποδίδει ισχύ 200 kW, με τα μοντέλα τετρακίνησης να χρησιμοποιούν μια επιπλέον μονάδα 80 kW στον μπροστινό άξονα. Ένα κιβώτιο δύο ταχυτήτων βελτιώνει την απόδοση τόσο σε υψηλές όσο και σε χαμηλές ταχύτητες.
Το CLA χρησιμοποιεί μια αντλία θερμότητας αέρα-αέρα για να μεγιστοποιήσει την απόδοση συλλαμβάνοντας θερμότητα από τον κινητήρα, την μπαταρία και τον αέρα του περιβάλλοντος για να ζεστάνει την καμπίνα. Ενώ οι ηλεκτρικοί κινητήρες παράγουν λιγότερη σπατάλη θερμότητας από τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, αυτή η έξυπνη αντλία θερμότητας εξασφαλίζει τη βέλτιστη θερμική διαχείριση για την άνεση των επιβατών.
Η Mercedes-Benz θα προσφέρει το CLA με δύο επιλογές μπαταριών, η καθεμία με ξεχωριστές χημικές ιδιότητες. Η μεγαλύτερη μπαταρία 85 kWh έχει οξείδιο του πυριτίου στην άνοδο για μεγαλύτερη πυκνότητα ενέργειας. Αυτή η τεχνολογία πρωτοστάτησε από τη Sila Nanotechnologies και προβλέπεται να προσφέρει μια εντυπωσιακή εμβέλεια 750 χλμ. WLTP, αν και οι εκτιμήσεις της EPA αναμένεται να ξεπεράσουν τα 483 χλμ..
Η μικρότερη μπαταρία 58 kWh χρησιμοποιεί χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), γνωστή για την οικονομική της απόδοση, την ανθεκτικότητά της και την απλοποιημένη προμήθεια ορυκτών. Η αντιστάθμιση για τις μπαταρίες LFP είναι η βραδύτερη φόρτισή τους και η απόδοση τους σε κρύο καιρό σε σύγκριση με άλλες χημικές ουσίες.
Το CLA υποστηρίζει φόρτιση έως και 320 kW, εν μέρει χάρη στην αρχιτεκτονική 800V. Η Mercedes ισχυρίζεται ότι η μεγαλύτερη μπαταρία μπορεί να προσθέσει 300 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά. Το αυτοκίνητο διαθέτει μια ευρεία καμπύλη φόρτισης, εξασφαλίζοντας υψηλούς ρυθμούς φόρτισης σε διάφορες συνθήκες μπαταρίας.
Αυτή η εντυπωσιακή τεχνολογία φόρτισης έχει ήδη δοκιμαστεί. Η Mercedes έκανε ρεκόρ στην πίστα δοκιμών Nardo στην Ιταλία. Ένα CLA προπαραγωγής κάλυψε 3.717 χλμ. σε 24 ώρες και διατήρησε μέση ταχύτητα 154 χλμ./ώρα, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου φόρτισης.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.