Η μόλυνση του περιβάλλοντος μειώθηκε κατά το μήνα Μάρτιο λόγω του κορονοϊού, αφού δεν κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο κορονοϊός έχει αναγκάσει πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η δική μας, να μπουν σε καραντίνα, ώστε να μην κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα στις μεγαλουπόλεις. Με δεδομένο ότι ακόμα τα περισσότερα είναι με κινητήρες εσωτερικής καύσης και όχι ηλεκτρικά, είναι σοβαρή η μόλυνση του περιβάλλοντος από τους ρύπους.
Γι’ αυτό, άλλωστε, ορίστηκαν οι κανονισμοί για λιγότερες έως και μηδενικές εκπομπές των ρύπων, ενώ αυτός είναι ο βασικός λόγος που τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το μέλλον της αυτοκίνησης.
Έτσι, λοιπόν, το γεγονός ότι δεν κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα φέρνει τα αποτελέσματα, όσον αφορά το πώς θα είναι η ατμόσφαιρα, όταν θα γίνει στο 100% η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Αυτό αποτυπώνεται και στα δεδομένα της εταιρείας Inrix, η οποία παρέχει με βάση την τοποθεσία δεδομένα και πληροφορίες για την κίνηση και τη στάθμευση στις αυτοκινητοβιομηχανίες, στις πόλεις και στις αρμόδιες αρχές για την οδική κυκλοφορία παγκοσμίως.
Τα στοιχεία της, λοιπόν, λένε ότι η μόλυνση του περιβάλλοντος από τις εκπομπές των ρύπων έχει μειωθεί κατά πολύ το μήνα Μάρτιο λόγω της πανδημίας, που μαστίζει όλον τον πλανήτη.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Inrix, η κίνηση έχει μειωθεί κατά 30% στις ΗΠΑ το μήνα που διανύουμε, αφού τα αυτοκίνητα έχουν μειωθεί κατά 50% στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, με την κίνηση να έχει πέσει μέχρι και 37% σε Νέα Υόρκη, Μίσιγκαν και Καλιφόρνια.
Όσον αφορά την Κίνα, απ’ όπου ξεκίνησε ο κορονοϊός, στα κεντρικά και ανατολικά της ασιατικής χώρας τα επίπεδα των ρύπων έχουν πέσει κατά 30%, ενώ στη γειτονική Ιταλία, που θυμίζει πληγμένη περιοχή εν καιρώ πολέμου, η κίνηση έχει μειωθεί κατά 65%.
Ωστόσο, ο επιστήμονας περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, Ρομπ Τζάκσον, μας προσγειώνει στην πραγματικότητα, αφού μόλις τελειώσει η όλη ιστορία με τον κορονοϊό η κυκλοφορία στους δρόμους των μεγαλουπόλεων θα επιτραπεί και θα αυξηθεί εκ νέου, κάτι που σημαίνει ότι θα έχουμε και εκ νέου αύξηση των εκπομπών των ρύπων.
«Δε θα πανηγύριζα αν οι εκπομπές των ρύπων μειωθούν 1% ή 2% λόγω του κορονοϊού. Χρειάζεται να έχουμε συνεχείς μειώσεις», είπε ο Τζάκσον στους Los Angeles Times. Έτσι, μένει να δούμε στο μέλλον αν οι εκπομπές των ρύπων θα μολύνουν το περιβάλλον στα επίπεδα που το έκαναν στην προ κορονοϊού εποχή.
Τέλος, να σημειωθεί ότι κάποιες χώρες έχουν ήδη καταθέσει αίτημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση να χαλαρώσει τους κανονισμούς για τις εκπομπές των ρύπων, προκειμένου να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να σταθούν ξανά στα πόδια τους οικονομικά, καθώς είναι δεδομένο ότι η πανδημία έχει κάνει μεγάλη οικονομική ζημιά, αν και κάτι τέτοιο θα έχει προφανώς κόστος προς το περιβάλλον.