Όχι στην τάση που θέλει τις οθόνες να καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος του οχήματος λέει η Mazda, κάτι που φάνηκε και στο Mazda Vision Coupe που επέδειξε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο πρόσφατα.
Η ιαπωνική κατασκευάστρια θέλει να δώσει έμφαση στον οδηγό και στη σχέση του με το αυτοκίνητο κι επομένως, υιοθετώντας μια πιο λιτή προσέγγιση με πιο μικρή οθόνη, ο οδηγός θα μπορεί να βλέπει μόνο ότι χρειάζεται να βλέπει κι όχι να χάνεται στην υπερπληροφόρηση.
ÄΤον τελευταίο καιρό, στο εσωτερικό των αυτοκινήτων έχουν κυριαρχήσει oi μεγάλες οθόνες. Παρόλο που ο οδηγός χρειάζεται παροχή σημαντικών πληροφοριών, εύκολα οι οθόνες αυτές μπορούν να αποτελέσουν εμπόδιο στην όρασή του” αναφέρει η εταιρεία.
Όμως, η Mazda που εστιάζει γενικά στην οδηγική εμπειρία, θεωρεί ότι ο οδηγός πρέπει να έχει μια σχέση με το αυτοκίνητό του παρόμοια με αυτή που έχει ο αναβάτης με το άλογό του κι αποφασίζει να ακολουθήσει διαφορετικό δρόμο από αυτόν των Tesla, Volvo και των υπολοίπων εταιρειών που εστιάζουν στο Infotainment προετοιμάζοντας τον δρόμο για την αυτονομία.
Η προσέγγισή της αυτή φαίνεται στο Mazda Vision Coupe, όπου υπάρχουν μικρές οθόνες πίσω από το τιμόνι και δίπλα από τον οδηγό.
Φυσικά, το Mazda Vision Coupe αποτελεί ένα πρωτότυπο όχημα, ο σχεδιασμός του αναμένεται στα Mazda 3 και Mazda 6, τα οποία αναμένονται στις αγορές πριν το 2020.
Η Mazda εν μέρει έχει ένα δίκιο στην προσέγγισή της πάντως, καθώς οι μεγάλες οθόνες ταιριάζουν άψογα σε πλήρη αυτόνομα οχήματα επιπέδου 5, όπου ο οδηγός θα είναι απλά επιβάτης. Όμως, στην κατάσταση αυτονομίας που βρισκόμαστε σήμερα, ίσως δεν θα πρέπει να αποσπάται η προσοχή του οδηγού με πολλές πληροφορίες.