Πολλές έρευνες καταδεικνύουν την ασφάλεια αλλά και την ευκολία και διασκέδαση που θα παρέχουν τα αυτόνομα οχήματα όταν καθιερωθούν στους δρόμους. Φαίνεται όμως ότι πολλές από αυτές δεν λαμβάνουν υπόψη ότι σε ουκ ολίγους αρέσει η οδήγηση, ιδιαίτερα αν μειωθεί η κίνηση -όπως αρκετές έρευνες εκτιμούν ότι θα γίνει με την είσοδο των αυτόνομων οχημάτων.
Σε συνέδριο στον Καναδά σχετικά με τα αυτόνομα οχήματα, εκφράστηκαν τέτοιου είδους προβληματισμοί κι απόψεις.
Ο Duncan Stewart της Deloitte εξέφρασε την άποψή του ότι τα αυτόνομα οχήματα μπορεί να κάνουν τους οδηγούς τεμπέληδες, να νιώθουν πλήξη και να είναι απρόσεκτοι.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: “Όταν έχεις κάτι που σχεδόν ποτέ δεν σπάει, σχεδόν ποτέ δεν αποτυγχάνει, σχεδόν ποτέ δεν υποπίπτει σε λάθη, τότε οι άνθρωποι αρχίζουν να γίνονται πραγματικά “κακοί”. Γινόμαστε πραγματικά κακοί, βαριόμαστε και είμαστε απρόσεκτοι. Όσο τα αυτόνομα οχήματα βελτιώνονται, θα πάψουμε να είμαστε σε εγρήγορση κι όταν αποτύχουν, δεν θα είμαστε πια τόσο καλοί στο να πάρουμε στα χέρια μας τον έλεγχο”.
Ωστόσο, ο Duncan Stewart βλέπει τα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 5 να χρειάζονται τουλάχιστον 30 χρόνια να καθιερωθούν.
Ο Masahiro Moro, Πρόεδρος και CEO της Mazda Βορείου Αμερικής ανέφερε ότι η απόλαυση για την οδήγηση δεν θα πρέπει να πεθάνει και για τον λόγο αυτό, η Mazda ακολουθεί μια δική της προσέγγιση.
“Επειδή πιστεύουμε ότι η απόλαυση της οδήγησης δεν θα πρέπει ποτέ να πεθάνει, τα προϊόντα μας απευθύνονται σε όσους αγαπούν την οδήγηση. Έτσι αν κάτι συμβεί στον οδηγό, το όχημα θα αναλάβει αμέσως να επαναφέρει το όχημα σε ένα ασφαλές μέρος. Το όραμα της Mazda για την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι να σας μεταφέρει από το σημείο Α στο Β ενώ διαβάζετε. Αυτός δεν είναι ο τρόπος της Mazda”.