Η Mazda σκέφτεται να αναβιώσει τον περιστροφικό κινητήρα μαζί με ηλεκτροκινητήρα

Το επόμενο Mazda 3, το οποίο βασίζεται στην ιδέα του πρωτότυπου μοντέλου Kai θα μπορούσε να έχει περιστροφική υβριδική τεχνολογία το 2019, ενώ ο περιστρεφόμενος κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί και για τα δύο υβριδικά μοντέλα plug-in και ως γεννήτρια για το καθαρά ηλεκτρικό μοντέλο του που θα κυκλοφορήσει το 2021.

Η Mazda επένδυσε στην περιστροφική τεχνολογία στο παρελθόν και έκανε διάσημα σπορ αυτοκίνητα όπως τα RX-7 και RX-8. Αλλά αναγκάστηκε τελικά να εγκαταλείψει τον κινητήρα Wankel, επειδή δεν μπορούσε να επιτύχει στόχους εκπομπών.

Το βασικό πρόβλημα ήταν η τάση του κινητήρα αυτού για μεγάλη κατανάλωση καυσίμου και την ανάγκη τακτικής συντήρησης. Όμως ο περιστροφικόες κινητήρας είναι πολύ μικρότερος και ελαφρύτερος από έναν παραδοσιακό κινητήρα και είναι σε θέση να παράγει τεράστια δύναμη για το μέγεθός του. Αυτό τον καθιστά ιδανικό για χρήση ως εύρος-επέκτασης σε ένα υβριδικό σύστημα και ως γεννήτρια για την αύξηση των διανυθέντων χιλιομέτρων σε ένα καθαρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Παρ ‘όλα αυτά, παρουσιάζοντας την ιδέα RX-Vision που υπονοεί ένα νέο αθλητικό αυτοκίνητο, τα αφεντικά παραδέχονται ότι δεν θα έρθει στην παραγωγή πριν από το 2020 τουλάχιστον. Ο Kiyoshi Fujiwara, ανώτερος διευθυντής της Mazda και επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης δήλωσε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο: «Δεν μπορούμε να διαθέσουμε το RX-Vision στην αγορά μέχρι το 2020, επειδή δεν διαθέτουμε αρκετά χρήματα για να επενδύσουμε και να το κάνουμε εμπορικά.»

Πρωτότυπη ιδέα, αναμένεται με ενδιαφέρον.

Πηγή