Η Lotus έχει σκοπό να μετατραπεί σε αποκλειστικό κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς θα προσφέρουν μεγαλύτερη ελευθερία.
Δημοφιλής για την παραγωγή κορυφαίων hypercars είναι η Lotus, η οποία έχει κατασκευάσει άπειρα τέτοια αυτοκίνητα, καθώς και SUV υψηλής απόδοσης. Ωστόσο, τα έπραξε όλα αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μία εποχή που φτάνει στο τέλος της για τη βρετανική φίρμα.
Η εταιρεία έκανε την αρχή στην ηλεκτροκίνηση με την Evija, που έχει ισχύ 1973 ίππους, ροπή 1700 Nm, μέγιστη ταχύτητα τα 320 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Η Lotus έχει χαρακτηρίσει το ηλεκτρικό hypercar ως το πιο γρήγορο στον κόσμο, τη στιγμή που η μπαταρία των 70 kWh προσφέρει αυτονομία για 402 χιλιόμετρα και φορτίζει σε 12 λεπτά στο 80% και σε 18 λεπτά στο 100%, με χρήση ταχυφορτιστή DC, με ισχύ 350 kW.
Έτσι, λοιπόν, σκοπεύει όχι μόνο να φέρει κι άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην παραγωγή στο μέλλον, αλλά να γίνει αποκλειστικά κατασκευαστής τέτοιων οχημάτων, όπως αποκάλυψε ο Φιλ Πόπαμ στο AutoExpress.
«Πιστεύουμε στο μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων και στόχος μας είναι προσφέρουμε BEV στο μέλλον. Τα ηλεκτροκίνητα ταιριάζουν καλά στα σπορ αυτοκίνητα. Είναι τα χαρακτηριστικά της ροπής, η κατανομή του βάρους, ο σχεδιασμός. Όλα αυτά οδηγούν στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, ως την ύστατη τεχνολογία για τα σπορ αυτοκίνητα», ανέφερε, αρχικά, ο CEO της Lotus στο βρετανικό περιοδικό.
Επίσης, τόνισε πως κάτι τέτοιο δε θα ήταν εφικτό, αν δεν υπήρχε η Geely, στην οποία ανήκει από το 2017, αφού τώρα η Lotus έχει όλους τους πόρους για να πορευτεί πιο άνετα στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. «Τα χρήματα που πάνε στην εξέλιξη του προϊόντος δε θα τα είχαμε ποτέ, αν δεν είχαμε αυτόν τον φιλόδοξο ιδιοκτήτη», πρόσθεσε.
Μάλιστα, ο Πόπαμ πιστεύει ότι το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα δίνει μεγαλύτερη ελευθερία στα σπορ αυτοκίνητα. «Το άλλο καλό με τα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα είναι η κατανομή του βάρους. Οι μπαταρίες είναι εύκαμπτες, δεν προσπαθείς να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο γύρω από μεγάλα εξαρτήματα, όπως κιβώτια ταχυτήτων και κινητήρες, κάτι που σου δίνει μεγάλη ευελιξία», ήταν τα λόγια του.
Από εκεί και πέρα, δεν απέκλεισε στο μέλλον να δούμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε κάθε κατηγορία, όπως crossover, σπορ sedan, SUV και φυσικά GT. «Δε συγκεντρωνόμαστε στα SUV προς το παρόν, αλλά δεν αποκλείουμε καμία κατηγορία: crossover, σπορ sedans, GT», είπε ο Πόπαμ.
Τέλος, να σημειωθεί ότι το επόμενο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Lotus αναμένεται να κάνει ντεμπούτο στα τέλη του 2022, τη στιγμή είναι πιθανό η Lotus να χρησιμοποιήσει μία από τις εγκαταστάσεις της Geely στην Κίνα για την παραγωγή των μελλοντικών της μοντέλων.