Η Κίνα μειώνει τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Κίνα ετοιμάζεται να μειώσει τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την αγορά της χώρας να αποτελεί το 50% των πωλήσεων σε όλον τον κόσμο.

Για μια ακόμα φορά, η Κίνα φαίνεται πως ετοιμάζεται να μειώσει τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κάτι το οποίο θα προκαλέσει τριγμούς στην ήδη μειωμένη αγορά της χώρας, η οποία είχε ξεκινήσει τις επιδοτήσεις το 2009 με σκοπό να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση.

Η εφαρμογή της συγκεκριμένης μείωσης θα αποφασιστεί ανάλογα με το ύψος των πωλήσεων που θα πραγματοποιηθούν τους προσεχείς μήνες, με την Κίνα να έχει ξεκινήσει τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2009. Δεν είναι η πρώτη φορά πάντως που προχωράει σε μείωση των επιδοτήσεων, κάτι το οποίο γίνεται για να δει το πως θα κινηθούν οι αυτοβιομηχανίες στον ανταγωνισμό χωρίς τη βοήθεια του κράτους.

Η Κίνα θεωρεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σαν ένα σημαντικό γρανάζι στην αγορά αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος μιας και έχει θέσει το στόχο να φτάσει το 60% των πωλήσεων αυτοκινήτων στη χώρα να αποτελείται από ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2035, οθώντας τους καταναλωτές σε μετακινήσεις φιλικές προς το περιβάλλον.

Παρά το γεγονός ότι η Κίνα είχε ανακοινώσει το 2015 τη σταδιακή μείωση των επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά, υβριδικά και fuel-cell αυτοκίνητα μετά το 2020, οι πληροφορίες για το κατά πόσο θα μειωθούν οι επιδοτήσεις δεν είναι ξεκάθαρες. Η τελευταία φορά που προχώρησε σε μείωση της επιδότησης ήταν τον Ιούνιο, όπου από 50.000 yuan (6.485 ευρώ) έφτασε στο μισό, κάτι το οποίο είχε και αντίκτυπο στις πωλήσεις από τον Ιούλιο μέχρι και σήμερα.

Σύμφωνα με τις πωλήσεις της εταιρείας BYD, η οποία θα συνεργαστεί με την Toyota για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αποτελεί το μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτών των οχημάτων στην Κίνα, δήλωσε μείωση κατά 89% στα έσοδα του τρίτου τριμήνου και αναμένει συνολική μείωση του κέρδους κατά 43% για το 2019.

Η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα κίνητρο για να γίνουν αυτά τα οχήματα πιο προσιτά στους καταναλωτές, με αντίστοιχα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση να δίνονται στην Ελλάδα μέσα στο 2020 έτσι ώστε να γίνει ανανέωση του στόλου των οχημάτων στους δρόμους με νέα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.

Η Κίνα όλα αυτά τα χρόνια έχει δείξει το πόσο υποστηρίζει τη στροφή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μιας και μόνο για το 2017, είχε δώσει 22 δισ. yuan σε επιδοτήσεις, με ορισμένες περιοχές στη χώρα να παρέχουν ακόμα πιο πολλά κίνητρα στους κατοίκους για να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Πηγή