Electric Cars

Η Κίνα εξάγει τόσα πολλά ηλεκτρικά που χρειάζεται περισσότερα πλοία για να τα μεταφέρει

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να εξάγουν ηλεκτρικά οχήματα κατά εκατοντάδες χιλιάδες σε όλο τον κόσμο, ωστόσο θα χρειαστούν πολύ περισσότερα πλοία που μεταφέρουν αυτοκίνητα για να το πετύχουν.

Η ζήτηση είναι τόσο υψηλή που η χώρα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να συγκεντρώσει τον τέταρτο μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο σε λίγα χρόνια, με νέους εμπορικούς δρόμους που δημιουργούνται ειδικά για την εξαγωγή των κινεζικών αυτοκινήτων.

Η Κίνα έχει τώρα τον όγδοο μεγαλύτερο ναυτιλιακό στόλο στον κόσμο με 33 πλοία που μεταφέρουν αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία από τους συμβούλους ναυτιλίας Veson Nautical και που αναφέρθηκαν από το Reuters. Συγκριτικά, η Ιαπωνία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 284 πλοία, ακολουθούμενη από τη Νορβηγία, η οποία έχει 102. Η Νότια Κορέα έρχεται τρίτη με 72 και η Νήσος του Μαν, που έχει 61 νηολογημένα πλοία, στην τέταρτη.

Ωστόσο, η τρέχουσα κατάσταση αλλάζει ταχέως, με τις κινεζικές εταιρείες να παραγγέλνουν 47 πλοία, τα οποία αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο του συνόλου των παραγγελιών παγκοσμίως. Οι πελάτες που αγοράζουν τα πλοία περιλαμβάνουν SAIC Motor, Chery, BYD, καθώς και ναυτιλιακές εταιρείες COSCO και China Merchants «για λογαριασμό κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών», αναφέρει το Reuters.

«Αφού παραδοθεί αυτή η αρμάδα στην Κίνα, ο κινεζικός ελεγχόμενος στόλος μεταφορέων αυτοκινήτων θα εκτιναχθεί από το τρέχον 2,4% στο 8,7%,» δήλωσε στο Reuters ο αναλυτής της Veson, Andrea de Luca. «Αναμένουμε να δούμε νέες εμπορικές διαδρομές να δημιουργούνται σχεδόν αποκλειστικά για κινεζικούς ΚΑΕ».

Η Κίνα έχει ήδη ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, με την BYD μόνο να εξάγει περισσότερα από 240.000 οχήματα πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 8% των παγκόσμιων πωλήσεών της. Φέτος, σχεδιάζει να εξάγει έως και 400.000 ηλεκτρικά και έχει ήδη ένα ειδικά κατασκευασμένο πλοίο χωρητικότητας 7.000 ηλεκτρικών και σχεδιάζει να προσθέσει άλλα επτά τέτοια πλοία σε δύο χρόνια.

Η Tesla και η Volkswagen έχουν επίσης επεκτείνει τις εξαγωγές τους από την Κίνα, αξιοποιώντας τη φθηνότερη αλυσίδα εφοδιασμού της χώρας προς όφελός τους.

Τα αυτοκίνητα συνήθως μεταφέρονται δια θαλάσσης χρησιμοποιώντας πλοία roll-on/roll-off (RORO) που επιτρέπουν στα οχήματα να οδηγούνται απευθείας και όχι με γερανό. Αλλά αυτά τα πλοία ήταν σε έλλειψη τα τελευταία χρόνια, με παλαιότερα πλοία να αποσύρονται και νέες παραγγελίες πλοίων να μειώνονται τόσο λόγω της οικονομικής κρίσης του 2008 όσο και λόγω της αναβάθμισης της βιομηχανίας σε λιγότερο ρυπογόνα καύσιμα, αναφέρει το MIT Technology Review.

Στην Ιαπωνία, η Nissan και η Toyota έχουν στόλους πλοίων RORO που μπορούν να μεταφέρουν δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, αλλά για την Κίνα, τα εγχώρια πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν ένα μικρό μέρος της παγκόσμιας ναυτιλιακής ικανότητας -μόνο το 2,8% – αφήνοντας λίγες κινεζικές εταιρείες επιλογές για την εξαγωγή των αυτοκινήτων τους.

Ως αποτέλεσμα, η πρόσβαση στα πλοία RORO κόστισε μια περιουσία, με τον ημερήσιο ναύλο των πλοίων να φτάνει τα 115.000 δολάρια την ημέρα. Αυτό είναι περισσότερο από επτά φορές υψηλότερο από την τιμή του 2019. Έτσι, οι εταιρείες έχουν στραφεί στην αγορά μόνο του πλοίου.

Αντώνης Γιαγδζόγλου

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Πρόσφατα άρθρα

XPeng: Κάνει είσοδο στη γαλλική αγορά με τα ηλεκτρικά SUV G9 και G6

Η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων XPeng εισήλθε επίσημα στη γαλλική αγορά, επεκτείνοντας τη διεθνή της…

16/05/2024

BYD Shark PHEV: Το pickup που φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί το Toyota Hilux & το Ford Ranger

Ένα νέο ηλεκτρικό pickup έρχεται στην παγκόσμια αγορά, με την κινεζική BYD να παρουσιάζει το…

16/05/2024

Rivian R1S και R1T αποκτούν εφαρμογή YouTube και Google Cast

Τα Rivian R1S και R1T αποκαλύφθηκαν πριν από μισή δεκαετία ως ένα ζευγάρι πολυτελών ηλεκτρικών…

15/05/2024

Jaguar Electric G: Το νέο ηλεκτρικό θα έχει τιμή πάνω από 125.000 $

H Jaguar Land Rover προχώρησε πέρυσι σε ένα ακριβό rebranding συντομεύοντας το εταιρικό της όνομα…

15/05/2024

Η Xiaomi ετοιμάζει ανταγωνιστή του Tesla Model Y που θα κάνει το ντεμπούτο του το 2025

Ο τεχνολογικός γίγαντας Xiaomi μπαίνει για τα καλά στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων με ένα…

14/05/2024

Tesla: Ο Elon Musk απέλυσε την ομάδα του Supercharger και τώρα τους προσλαμβάνει ξανά

Πριν από δύο εβδομάδες, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Εlon Musk, ενέκρινε εκτεταμένες απολύσεις σε…

14/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.