Η Kia σκέφτεται σοβαρά να προσθέσει επιλογές στην επερχόμενη ηλεκτρική της προσφορά EV4, με έκδοση τετρακίνησης (AWD) όσο και έκδοση GT υψηλών επιδόσεων.
Το στάνταρ Kia EV4 , του οποίου οι πωλήσεις ξεκίνησαν στην εγχώρια αγορά της Κορέας στις αρχές του 2025, είναι σχεδόν έτοιμο για την έναρξη της παραγωγής του στη Βόρεια Αμερική και την Αυστραλία το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Οι πωλήσεις σε αυτές τις περιοχές θα ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2026. Αρχικά, το EV4 θα κυκλοφορήσει με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα που θα τροφοδοτεί τους μπροστινούς τροχούς. Οι αγοραστές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο μεγέθη συστοιχίας μπαταριών: μια μονάδα 58,3 kWh ή μια μεγαλύτερη επιλογή 81,4 kWh.
Ανεξάρτητα από το μέγεθος της μπαταρίας, ο μόνος διαθέσιμος κινητήρας αποδίδει λίγο πάνω από 200 ίππους. Η Kia προσφέρει έκδοση “GT-Line”, αλλά αυτό είναι απλώς ένα πακέτο εμφάνισης, με αισθητικές βελτιώσεις στους προφυλακτήρες, τις ζάντες και το εσωτερικό, αντί για σημαντική αναβάθμιση στην απόδοση.
Η επιβεβαίωση ενός EV4 με τετρακίνηση είναι μια μεγάλη υπόθεση. Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η προσθήκη τετρακίνησης (AWD) συνεπάγεται την τοποθέτηση ενός επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον δεύτερο άξονα – στην προκειμένη περίπτωση, τον πίσω. Αυτό, φυσικά, βελτιώνει την πρόσφυση, ειδικά σε ολισθηρές συνθήκες, αλλά το πιο σημαντικό, φέρνει μια ευπρόσδεκτη αύξηση στη συνολική ισχύ. Οι εκπρόσωποι της Kia κρατούν προς το παρόν κρυφά τα ακριβή στοιχεία ιπποδύναμης και το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα κυκλοφορίας για την έκδοση AWD, δηλώνοντας μόνο ότι θα φτάσει «στο μέλλον» μετά την αρχική κυκλοφορία του 2026.
Αλλά το σχεδιαζόμενο μοντέλο Kia EV4 GT είναι αυτό που ενθουσιάζει πραγματικά. Κάνοντας παραλληλισμούς με τα υπάρχοντα προϊόντα της Kia με το σήμα GT, όπως το ισχυρό EV6 GT, μας δίνει μια καλή ιδέα για το τι να περιμένουμε. Το EV6 GT διαθέτει σύστημα διπλού κινητήρα και μπαταρία 77,4 kWh, που αποδίδει 576 ίππους. Είναι λογικό να στοιχηματίζουμε ότι το Kia EV4 GT θα ρυθμιστεί ώστε να είναι ένα ελαφρώς κατώτερο βήμα από το μεγαλύτερο αδερφάκι του, ώστε να διατηρηθεί μια λογική ιεραρχία στη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Kia.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το EV4 GT θα έχει ακόμα σημαντική απόδοση, αρκετά πιθανό ώστε να στραφεί σε ανταγωνιστές όπως το Tesla Model 3 Performance, το οποίο στις αμερικανικές προδιαγραφές αποδίδει 510 ίππους από τους διπλούς κινητήρες του.
Η Kia απόδοση και οι επιπλέον κινητήρες έχουν ένα κόστος, και αυτό το κόστος είναι συχνά η αυτονομία. Η Kia στοχεύει σε μια εκτιμώμενη από την EPA αυτονομία περίπου 531 χλμ. για τη μεγαλύτερη μπαταρία 81,4 kWh στο στάνταρ EV4 με κίνηση στους εμπρός τροχούς και περίπου 378 χλμ. για το μικρότερο πακέτο 58,3 kWh. Η προσθήκη τετρακίνησης θα μειώσει αυτά τα στοιχεία λόγω του αυξημένου βάρους και της κατανάλωσης ενέργειας. Μια έκδοση GT που εστιάζει στις επιδόσεις πιθανότατα θα δει ακόμη μεγαλύτερη μείωση στην αυτονομία οδήγησης.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.