Close

Η Jeep αποκαλύπτει το ηλεκτρικό εμβληματικό SUV Compass – Έτοιμο για περιπέτεια

Η Jeep παρουσίασε το ανασχεδιασμένο Compass για το μοντέλο του 2026, με έμφαση στα ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης.

Με την Ευρώπη ως την αρχική αγορά κυκλοφορίας, η Stellantis φαίνεται να έχει βρει κάποια εμπιστοσύνη στις διεθνείς αγορές. Το Compass τρίτης γενιάς αποκλίνει σημαντικά από τον προκάτοχό του, υποσχόμενο αυξημένο χώρο, προηγμένη τεχνολογία και μια σειρά από υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές επιλογές, με την πιο ισχυρή έκδοση να αποδίδει εντυπωσιακά 375 ίππους.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός διατηρεί την χαρακτηριστική, τετράγωνη αισθητική της Jeep. Το Compass του 2026 βασίζεται σε εντελώς νέα βάση καθώς χρησιμοποιεί πλέον την πλατφόρμα STLA Medium, μια αρθρωτή αρχιτεκτονική που μοιράζεται με άλλα οχήματα Stellantis, όπως το Peugeot 3008 και το Citroën C5 Aircross. Αυτή η νέα πλατφόρμα είναι υπεύθυνη για τις αυξημένες διαστάσεις του Compass. Με μήκος 4544 mm, είναι πλέον 155 mm μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο.

Τα σημαντικότερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν πιο επίπεδους προβολείς που πλαισιώνουν μια μοντέρνα ερμηνεία της εμβληματικής μάσκας επτά οπών και διακριτικά πίσω φώτα σε σχήμα Χ που συνδέονται με μια φωτεινή μπάρα με το φωτιζόμενο λογότυπο της Jeep.

Το νέο μοντέλο διαθέτει άφθονη πλαστική επένδυση αμαξώματος και τετραγωνισμένους θόλους τροχών. Το μεγαλύτερο πίσω φιμέ τζάμι βελτιώνει την ορατότητα για τους επιβάτες. Τα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού θα αποκτήσουν κομψές πινελιές, όπως μια μαύρη οροφή που δημιουργεί αντίθεση, προβολείς matrix LED και γυάλινη οροφή.

Ευτυχώς, το νέο Jeep είναι ακόμα έτοιμο για περιπέτεια, και οι τετρακίνητες εκδόσεις του νέου Compass υπόσχονται μέγιστη απόσταση από το έδαφος 200 mm, μαζί με γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής 20, 15 και 26 μοιρών αντίστοιχα. Θα είναι επίσης ικανό να διέρχεται νερό βάθους έως 470 mm. Ένα σύστημα ελέγχου κατάβασης σε ανηφόρα θα είναι στάνταρ σε όλα τα τετρακίνητα μοντέλα, βελτιώνοντας την ικανότητα εκτός δρόμου.

jeep compass

Στο εσωτερικό, η μεταμόρφωση είναι πιο εμφανής. Ακόμα και το βασικό μοντέλο διαθέτει ένα εξαιρετικά ευρύ σύστημα infotainment με οθόνη αφής 16 ιντσών σε συνδυασμό με ένα ψηφιακό πάνελ οργάνων 10,0 ιντσών. Παρά την εκτεταμένη οθόνη, η Jeep έχει διατηρήσει προσεκτικά τα φυσικά κουμπιά για τα βασικά χειριστήρια που βρίσκονται κάτω από το σύστημα infotainment, συμπεριλαμβανομένου ενός κόκκινου διακόπτη για το στάνταρ σύστημα Selec-Terrain και του ηλεκτρονικού χειρόφρενου που πλαισιώνει έναν περιστροφικό επιλογέα ταχυτήτων.

Το αυξημένο μέγεθος του Compass του 2026 μεταφράζεται σε περισσότερο εσωτερικό χώρο, με επιπλέον 56 mm χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Η χωρητικότητα αποθήκευσης στο εσωτερικό έχει επίσης αυξηθεί και ο χώρος αποσκευών πίσω από τα διαιρούμενα και αναδιπλούμενα 40:20:40 πίσω καθίσματα προσφέρει πλέον 450 λίτρα, αλλά δυστυχώς, οι εκδόσεις EV δεν θα διαθέτουν μπροστινό πορτμπαγκάζ.

Για την ευρωπαϊκή αγορά, η Jeep θα προσφέρει το νέο Compass με μια γκάμα κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων των mild-hybrid, plug-in hybrid και πλήρως ηλεκτρικών επιλογών. Το βασικό μοντέλο θα διαθέτει βενζινοκινητήρα 48 volt με τεχνολογία mild-hybrid που αποδίδει 145 ίππους, ενώ η plug-in hybrid έκδοση θα αποδίδει 195 ίππους.

Υπάρχουν τρεις εκδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) που προσφέρουν ποικίλη ισχύ, που κυμαίνεται από 213 ίππους για το μοντέλο με κίνηση στους εμπρός τροχούς έως 375 ίππους για τη ναυαρχίδα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Αυτό το κορυφαίο EV διαθέτει έναν πρόσφατα αναπτυγμένο πίσω ηλεκτροκινητήρα, αποκλειστικά για την Jeep, που παρέχει εξαιρετική πρόσφυση και επιτρέπει στο όχημα να ανεβαίνει σε κλίση 20% ακόμη και με μηδενική πρόσφυση στα μπροστινά ελαστικά.

Η Jeep εκτιμά μέγιστη αυτονομία 650 χλμ. στον κύκλο WLTP για το ηλεκτρικό Compass με διπλό κινητήρα και τετρακίνηση, αν και δεν έχουν ακόμη δημοσιευτεί συγκεκριμένες λεπτομέρειες για την χωρητικότητα της μπαταρίας. Αυτή η έκδοση μάλλον μοιράζεται την μπαταρία των 98 kWh με το γαλλικό αδελφό της, το Peugeot 5008. Η έκδοση EV με κίνηση στους εμπρός τροχούς και έναν κινητήρα διαθέτει μια μικρότερη μπαταρία 74,0 κιλοβατώρων με αναμενόμενη αυτονομία 500 χλμ. με μία μόνο φόρτιση.

Για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση και την αυτονομία, οι μηχανικοί έχουν εφαρμόσει ένα πλήρως επίπεδο κάτω μέρος του αμαξώματος, αεροδυναμικά σχέδια τροχών και ενεργά προστατευτικά μάσκας στον μπροστινό προφυλακτήρα. Όταν έρθει η ώρα της επαναφόρτισης, το Compass EV θα υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση DC 160 κιλοβάτ, επιτρέποντας στην μπαταρία να επαναφορτιστεί από 20 έως 80 τοις εκατό σε περίπου 30 λεπτά.

Η Jeep έχει ήδη ανοίξει τις παραγγελίες για το νέο Compass στην Ευρώπη, προσφέροντας ένα μοντέλο περιορισμένης έκδοσης “First Edition”, αλλά επειδή πρόκειται για Stellantis – η ομάδα σχεδιασμού ιστοσελίδων ξέχασε να ενημερώσει τις λεπτομέρειες σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Ο ιταλικός ιστότοπος ήταν ο μόνος που εμφάνιζε τις τιμές κατά τη στιγμή της συγγραφής αυτού του κειμένου, και το νέο Jeep δεν θα είναι καθόλου φθηνό.

Η φθηνότερη έκδοση με έναν κινητήρα ξεκινά από 41.900 ευρώ, ενώ η έκδοση με τετρακίνηση και μεγαλύτερη μπαταρία κοστίζει λίγο κάτω από 50.000 ευρώ. Δεν υπάρχει καμία πληροφορία για την τιμολόγηση άλλων εκδόσεων, ούτε καν της First Edition, αλλά η Jeep υπόσχεται ότι οι παραδόσεις σε Ευρωπαίους πελάτες θα ξεκινήσουν το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, μετά την έναρξη της παραγωγής στο εργοστάσιο του Melfi στην Ιταλία.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top