Smart Cities

Συνέντευξη με τον Carlos Cipollitti επικεφαλής Κέντρου Καινοτομίας της Goodyear

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης το Autonomous.gr είχε την ευκαιρία να συνομιλίσει με τον Carlos Cipollitti επικεφαλής του Κέντρου Καινοτομίας της Goodyear με έδρα το Λουξεμβούργο.

K. Carlos Cipollitti ποιες είναι οι αρμοδιότητές σας;
Είμαι υπεύθυνος για την ανάπτυξη προϊόντων στην περιοχή ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική) και επικεφαλής του Κέντρου Καινοτομίας της Goodyear στο Λουξεμβούργο. Έχουμε χιλιάδες συνεργάτες, επιστήμονες, τεχνικούς και μηχανικούς που επινοούν νέες καινοτομίες και δημιουργούν νέα προϊόντα.

Πείτε περισσότερα για την προσέγγιση F.A.C.E. της Goodyear
Η προσέγγιση αυτή στις μετακινήσεις έχει τέσσερεις πτυχές. Το «F» είναι για το «Fleet» δηλαδή τον στόλο. Σχετίζεται με τα νέα μοντέλα ιδιοκτησίας οχημάτων, τα οποία μετατοπίζονται προς τον διαμοιρασμό των μετακινήσεων και στο λεγόμενο ride sharing. Έχοντας υπόψη αυτό το νέο είδος ιδιοκτησίας, πρέπει να σκεφτούμε ποιες είναι οι ανάγκες αυτών των νέων καταναλωτών και ταυτόχρονα να σκεφτούμε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο.

Το «Α» είναι για την «Αυτονομία». Η αυτονομία είναι μια έννοια που την βλέπουμε ολοένα και περισσότερο ενώ και οι επενδύσεις στην αυτονομία αυξάνονται διαρκώς. Πρέπει επομένως να εστιάσουμε στον ρόλο του ελαστικού στην αυτονομία. Το ελαστικό θα πρέπει να συνδέει το όχημα με τον δρόμο. Το ελαστικό μπορεί να παράσχει αρκετές πληροφορίες για το όχημα, οι οποίες θα είναι και αξιόπιστες.

Το «C» είναι για τη λέξη «Connectivity», δηλαδή τη συνδεσιμότητα. Έχουμε και το demo για το έξυπνο ελαστικό μας. Το έξυπνο ελαστικό συνδέει τους πελάτες μας με τον δρόμο ενημερώνοντάς τους για την κατάστασή του. Η συνδεσιμότητα επομένως παρέχει πληροφορίες σχετικά με το τι συμβαίνει στο ελαστικό.

Τέλος το «E», έχει να κάνει με το «Electric», δηλαδή το ηλεκτρικό. Ολοένα και περισσότερο ακούμε ότι τα οχήματα αντικαθιστούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρες. Αυτό από μόνο του εισάγει νέες προκλήσεις για το όχημα, τα ελαστικά, τις επιδόσεις. Στη Γενεύη επίσης επιδεικνύουμε ένα πρωτότυπο της ηλεκτρικής μας τεχνολογίας, το ελαστικό Goodyear Elecrtic Drive.

Πείτε μας περισσότερα για την τεχνολογία Elecrtic Drive
Πρώτα απ’όλα, οι ηλεκτροκινητήρες ενός οχήματος έχουν μεγαλύτερη ροπή και άμεση επιτάχυνση. Για αυτό τον λόγο, η φθορά ενός ελαστικού είναι γρηγορότερη από ενός συμβατικού οχήματος. Γι’ αυτό πρέπει να σκεφτούμε τα υλικά και το μέγεθος των ελαστικών, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την φθορά αυτή.

Επιπλέον, ένα ζήτημα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε με την ηλεκτροκίνηση είναι ο θόρυβος και το ζήτημα του βάρους. Προκειμένου να αυξηθεί η αυτονομία των των ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να τοποθετηθούν μπαταρίες, οι οποίες όσο ελαφριές κι αν είναι προσδίδουν περαιτέρω βάρος σε σχέση με πριν. Έτσι, καλούμαστε να σκεφτούμε τη δομή του υλικού και τον τρόπο κατασκευής τους ελαστικού που θα το βοηθήσουν να αντέξει στο αυξανόμενο βάρος. Για αυτό πρέπει να βρούμε μια νέα ισορροπία γι’αυτό και είμαστε χαρούμενοι για το πρωτότυπό μας.

Εντύπωση μας έκανε και το Oxygen Tire, ποια ειναι η ιδέα πίσω από αυτό;
Όπως βλέπετε, φέτος η καινοτομία μας είναι ένα ελαστικό, το οποίο περιέχει βρύα, δηλαδή ένα ζωντανό φυτό. Το ελαστικό χρησιμοποιεί την φωτοσύνθεση του φυτού για να μετατρέψει το CO2 σε οξυγόνο. Η φωτοσύνθεση παράγει ενέργεια, η οποία χρησιμοποιείται για να τροφοδοτήσει τα ηλεκτρονικά μέρη του ελαστικού. Το πρωτότυπο Goodyear Oxygen Tire επίσης έχει μια πολύ ελαφριά δομή, η οποία είναι κατασκευασμένη από ανακυκλώσιμο ελαστικό, το οποίο είναι τρισδιάστατα εκτυπωμένο από σκόνη από ανακυκλωμένα ελαστικά. Έτσι, από τη μία ξαναχρησιμοποιείς το υλικό και ταυτόχρονα, παρέχεται μια άφθαρτη λύση για τους χρήστες.

Το πρωτότυπο έχει και συνδεσιμότητα LiFi, η οποία έχει αποδειχθεί ότι είναι 100 φορές γρηγορότερη από τη σύνδεση WiFi. Για τον λόγο αυτό, όταν θέλεις να μεταφέρεις τόσο όγκο πληροφορίας στο IoT, να επικοινωνήσεις με άλλα οχήματα, με άλλα ελαστικά ή με την υποδομή, χρειάζεσαι αποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας και έτσι βλέπουμε το LiFi σαν αναδυόμενη τεχνολογία που θα χρησιμεύσει.

Τι να περιμένουμε στο μέλλον από το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Goodyear στο Λουξεμβούργο
Στο Κέντρο Καινοτομίας έχουμε εκατοντάδες επιστήμονες και μηχανικούς οι οποίοι διαρκώς σκέφτονται νέες πρωτοποριακές ιδέες. Η Goodyear έχει δύο κέντρα καινοτομίας, ένα στις ΗΠΑ κι ένα στο Λουξεμβούργο. Το δικό μας Κέντρο Καινοτομίας έρχεται με νέες λύσεις για το μέλλον.

Όταν αναφερόμαστε στο μέλλον, πρέπει να κατανοούμε τις απαιτήσεις των ελαστικών σε διάστημα τουλάχιστον δεκαετίας και εν συνεχεία να αναπτύσσουμε τα νέα υλικά και την νέα κατασκευή. Ό,τι βλέπετε εδώ, είναι η σκέψη μας και ο τρόπος που προετοιμαζόμαστε για το μέλλον. Βλέπετε το φουτουριστικό μας πρωτότυπο, το οποίο δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι ακριβώς έτσι, αλλά θα μας δώσει έμπνευση για το μέλλον.

Φυσικά ασχολούμαστε και με πιο βραχυπρόθεσμες λύσεις, όπως το έξυπνο ελαστικό. Χτες αυτό ήταν απλά μια ιδέα, σήμερα έχουμε ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο. Αυτός λοιπόν είναι ο ρόλος του Κέντρου Καινοτομίας μας. Ξεκινώντας με νέες ιδέες και στη συνέχεια πραγματοποιώντας τες, σκεπτόμενοι τι έχουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές και στους πελάτες.

Κώστας Βλαχάκης

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ενώ ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 αλλά και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή.

Πρόσφατα άρθρα

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.