Intel:Τα μαθηματικά πίσω απ’ την ασφάλεια των αυτόνομων οχημάτων

Μέσω μαθηματικών η Intel προσπαθεί να δικαιολογήσει την ασφάλεια των αυτόνομων οχημάτων. Σε γενικότερο πλαίσιο, τα αυτόνομα οχήματα αναμένεται να μειώσουν τα ατυχήματα καθώς θα εξαλείψουν τον παράγοντα της απροβλεψίας που διέπει την ανθρώπινη οδήγηση.

Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν φαίνεται να έχουν πειστεί. Προς αυτή την κατεύθυνση, ο Anon Shashua, CEO της Mobileye προτείνει σε ακαδημαϊκό paper έναν μαθηματικό τύπο που αποκαλεί «Responsibility Sensitivity Safety». Ο A. Shashua θεωρεί ότι το προτεινόμενο σύστημα θα μπορούσε να βοηθήσει του κατασκευαστές οχημάτων σε περιπτώσεις ατυχημάτων με αμάξια που θα οδηγούνται από ανθρώπους.

Στην πράξη το αυτόνομο όχημα χρειάζεται να ξέρει δύο πράγματα:

Ασφαλής Κατάσταση: Είναι η κατάσταση όπου δεν υπάρχει κίνδυνος ότι το αυτόνομο όχημα θα προκαλέσει ατύχημα, ακόμη κι αν άλλα οχήματα πραγματοποιούν απρόβλεπτες και απερίσκεπτες πράξεις.

Προεπιλεγμένη πολιτική επείγουσας ανάγκης: Αυτή είναι μια έννοια που καθορίζει την πιο επιθετική ενέργεια αποφυγής που μπορεί να πραγματοποιήσει ένα αυτόνομο όχημα για να διατηρήσει ή να επιστρέψει σε ασφαλή κατάσταση.

Το paper αναφέρει: «Εισάγουμε τον όρο Προσεγμένη Εντολή που αντιπροσωπεύει το πλήρες σύνολο εντολών που χρειάζεται για τη διατήρηση της Ασφαλούς Κατάστασης. Η Responsibility Sensitivity Safety έχει ως όρο ότι το αυτόνομο όχημα ποτέ δεν θα δώσει μια εντολή εκτός του πλαισίου των Προσεγμένων Εντολών. Αυτό εξασφαλίζει ότι ο σχεδιασμός από μόνος του δεν θα οδηγήσει σε ατύχημα».

Στο paper η Intel προσπαθεί να αποδείξει και να καθιερώσει κάποιες βασικές εξισώσεις ώστε να εξασφαλίσει ότι τα αυτόνομα οχήματα θα συμπεριφέρονται με ασφάλεια.

Τέτοια παραδείγματα περιλαμβάνουν για παράδειγμα όταν ένας πεζός εμφανιστεί από πίσω από άλλο όχημα ή για να επιβεβαιωθεί ότι βρίσκονται σε απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.

Πηγή